Mellan varv 4 och 7 på 60 minutes när jag inte hade trafik var tiderna,
1,05,69
1,05,71
1,05,92
1,05,60
Mycket stabilt! Och snabbt!! Det syndes att du låg på bra på den delen av banan som jag stod på under 60min (kvarnen och Mohlins). Du hade ett par trevliga fajter också. Sak bli kul att se filmen.
Som många sagt redan så kommer det att bli ett jämnt och tajt startfält i cupen redan nästa år.
Det var för övrigt kul att strosa runt i depån hela dagen och prata med folk. Något som man inte hinner med i vanliga fall om man kör. Trevliga människor, bra körning/arrangemang och lagom väder. Mycket bättre bli det inte.
Josen wrote:
Gott/Kanon Anders ! Knutan eller Kullen vilken är bäst ?
Kullen är verkligen en "Miatabana" med en härlig rytm runt hela varvet. Helt klart en av de roligaste banorna jag kört. Dessutom ganska tekniskt svår då det inte finns några solklara tangeringspunkter på "baksidan" vid Molins och TV-krönet t.ex. (Det kanske finns men inga jag hittade i alla fall). 1.06.9 noterade jag som bäst på ett antal varv. Inte supersnabbt men jag var aldrig riktigt nära gränsen. Man är ju inte 18 år längre (som Mattias ) vilket gör att jag allt som oftast satt och påminde mig om att det är 42 mil hem. Enklast (och billigast) är om bilen är hel och även klarar den turen. Ska man kapa tiden så gäller det att våga svepa ytterkanterna i några kurvor och räckena var ju ganska nära bankanten för det mesta. Har ju erfarenhet av att gränsen mellan full kontroll och ingen kontroll i bland kan gå väldigt fort att passera.
För egen del kändes det riktigt bra, även om bilen inte klarade av fullt ös hela heat på grund av värmeproblem. Blir till att börja med att skaffa en ny kylare för att se om det hjälper.
Banan var iaf så kul som jag minns den.
Coolant re-route först tror jag innan kylarbyte.
Nja, det har funkat bra tidigare det är först nu jag har fått problem. DEt var ju inte ens varmt igår. Och kylaren är allt annat än vacker kunde jag och Peter konstatera. Så först byte av den innan jag mixtrar med annat.
Kullen är verkligen en "Miatabana" med en härlig rytm runt hela varvet. Helt klart en av de roligaste banorna jag kört..
Kullen behöver man mååånga varv på innan man fattar den - skymda krön/utgångar. Man skall inte hetsa heller då den är ganska brutal om man gör fel Gott att du har får smak för den
Nja, det har funkat bra tidigare det är först nu jag har fått problem.
OK men miatans kylssytem är FEL-konstruerat så pressar man bilen mycket så har man värmeproblem för eller senare
kroegarn wrote:Stämmer upp i hyllningskören.... blev dock lite avis när jag såg hur kul 60-minutes var, så till nästa gång blir det att skaffa riktig beklädnad .
Lennart wrote:Ett stort tack till ett superarr. av ett gäng killar som racing gillar på en bana som är sk.kul att köra. Att få vara med i detta gäng är en höjdare!!
Dragbilen klarade jobbet denna gång också.
Såg bilen precis när jag rullade ut från området.. vad var det för något? NSU, var min spontana gissning?!?!?
Rätt gissat, det är en NSU Ro80 årsm. 77.
Funker bra som dragbil c:a 1100 mil i fjol och hittills i år c:a 550 mil.
Kullen är verkligen en "Miatabana" med en härlig rytm runt hela varvet. Helt klart en av de roligaste banorna jag kört..
Kullen behöver man mååånga varv på innan man fattar den - skymda krön/utgångar. Man skall inte hetsa heller då den är ganska brutal om man gör fel Gott att du har får smak för den
Nja, det har funkat bra tidigare det är först nu jag har fått problem.
OK men miatans kylssytem är FEL-konstruerat så pressar man bilen mycket så har man värmeproblem för eller senare
Vet inte hur det var i ditt fall men det var mycket skrot i munnen på många bilar. Nummerplåtar, dimljus, galler etc. Det kan ju vara ett första steg att rensa upp där. Sen kan man plugga ovansidan mot motorrummet också. Funkar inte det så bör man nog tänka på att bygga om kylet.
Såg inte många bilar som behövde skruva med bilen under dagen (förrutom Fredrik då... ) vilket var kul.
Stort tack till arrangörerna, mycket lyckat och välorganiserat, indelningen i olika grupper fungerade klockrent hela dagen.
Å vilken rolig bana, första gången för mig på kullen, men knappast sista.
Bilder o filmer är ju roligt att se efteråt så fortsätt att lägga upp det ni har. Svederuds filmer ser ju riktigt rejsiga ut, kul att se. Jag har mailat en bunt bilder till Per och här kommer några smakprov så länge (om jag lyckas ladda upp bilderna).
Attachments
IMG_6421.jpg (68.83 KiB) Viewed 3755 times
IMG_6396.jpg (73.58 KiB) Viewed 3755 times
IMG_6370.jpg (64.93 KiB) Viewed 3755 times
IMG_6313.jpg (67.75 KiB) Viewed 3755 times
IMG_6301.jpg (90.39 KiB) Viewed 3755 times
IMG_6176.jpg (75.25 KiB) Viewed 3755 times
IMG_6141.jpg (56.65 KiB) Viewed 3755 times
IMG_6138.jpg (66.48 KiB) Viewed 3755 times
IMG_6131.jpg (74.33 KiB) Viewed 3755 times
Hälsningar
Stefan Hemström
--------------------------------------------------------------------------------
"Grönt är skönt", NB, 1,8l, Gula Koni, FM-fjädrar, R-däck ibland
SÅLD
I'll be back...
Per Hammarsjö wrote:Ska du sälja bilen Nille? Något nytt på g?
Jag fick ett stoort Lotus Elise sug på Kinnekulle:) Men jag började vela efter jag hade lagt ut den min.....Men jag är sugen att skaffa R-däck,Coilovers och båge till min MSM om jag har kvar den.
Man får uppgradera lite varje år för det är tyvärr inte bara bilen man kan lägga pengarna på:(
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson) Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
Verkligen fina bilder Men hur jag än letar så har jag lyckats hålla mig undan kameran
/S-O
Vi tog en faslig massa bilder under dagen så du finns nog garanterat med någonstans. Ska se om jag kan komma över bilderna och lägga upp dom i galleriet.
Cyberoid wrote:
Vi tog en faslig massa bilder under dagen så du finns nog garanterat med någonstans. Ska se om jag kan komma över bilderna och lägga upp dom i galleriet.
Då kanske en annan oxå fastnade.......???
(Har inte heller hittat mig själv.)
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Får se om jag tittar förbi på Malmby.. har planer på skruva sönder bilen för att få ordning på den till nästa säsong. Det ska i brytare och lite bättre väghållning.
Verkligen fina bilder Men hur jag än letar så har jag lyckats hålla mig undan kameran
/S-O
Vi tog en faslig massa bilder under dagen så du finns nog garanterat med någonstans. Ska se om jag kan komma över bilderna och lägga upp dom i
galleriet.
Najs bilder!
Ser hur framdäcken kränger inunder fälgen på bilderna. Mer camber får det bli.
Här kommer också första videon från kameran som satt monterad under dagen.
I Klippet åker vi med under ett varv i 60 Minutes.
Oj... fick man snabbt förklaring till varför man låg så tidmässigt efter Jag har många konstiga spårval i jämförelse... jag som tyckte att det började flyta på bättre mot sena eftermiddagen... men nu vill jag bara tillbaka och träna mer