Superstage Emmaboda, söndagen den 15/8

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: Superstage Emmaboda, söndagen den 15/8

Post by ephas »

Detta var första gången på Superstage och jag ville lära mig banan och ha lite skoj samtidigt.
Jag hade hoppats på torrt hela dagen men det var bra för förarutvecklingen att köra i det blöta också.
Att jaga tider är skoj, men jag måste tyvärr ha den insikten att det tar mer än ett par få varv att lära sig en bana som inte liknar något annat, hehe. En förbättring med mer än 1sek per varv, för varje varv, för jag väl se som en någorlunda OK utveckling, hehe. Det var ju bara "torrt" de två sista passen. Har ju dessutom aldrig kört konbana heller och där saknar man juh "kurbs" -marginalen. Därav alla konattacker, hehe.

Nepp, detta var skoj och jag ser fram emot att jaga tider vid nästa tillfälle.

Baserat på vad olika bilar presterat för tider enligt listan på rejsa så är mitt nästa mål att köra under 1:25.00 nästa gång jag kör banan, förutsatt att det är torrt då givetvis :mrgreen:

Det är en tid jag tycker är rimlig om man bara får möjlighet att träna, träna, och träna.

Ska vi köra i början på Oktober nästa gång eller tycker folk det är "för sent" på säsongen?
Hade varit skoj och göra ett nytt försök innan bilen genomgår vinterns "attackmekande"
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Marcus Svensson
Posts: 45
Joined: Tue 18 May 2010, 13:23
Location: Varberg

Re: Superstage Emmaboda, söndagen den 15/8

Post by Marcus Svensson »

Javisst är det stor skillnad mellan konbana och bankörning. Kul att du gillade det och fick blodad tand. Jag är säker på att både du och jag kommer under 1.25 nästa gång. :)

Oktober kan ju vara sisådär med vädret. Mitten av september tycker jag är lämpligare. Tyvärr tror jag inte det finns några tider på helgerna att hyra. Men en fredag skulle ju kunna funka att hyra på. Ska kolla upp exkat vad det kostar att hyra en vardag.
Mazda RX-7 -95
Subaru Outback -17
User avatar
Marcus Svensson
Posts: 45
Joined: Tue 18 May 2010, 13:23
Location: Varberg

Re: Superstage Emmaboda, söndagen den 15/8

Post by Marcus Svensson »

Här kommer två mindre bra varv på film. Missar utgångarna ur konpartierna genom att svänga in för sent bl.a. Dåligt skvalpskydd i tanken gjorde att jag tappade soppa vid sista vändningen dessutom. :bang2: Får bli ett av projekten i vinter.

http://www.youtube.com/watch?v=suDJ5IMfIFw
Mazda RX-7 -95
Subaru Outback -17
Post Reply