Anmälda till Kinnekulle 31/7?
- Måns Wilke
Anmälda till Kinnekulle 31/7?
Vem är anmälda till Kinnekulle? Kan man se det nånstans?
Kul o veta vem, vilka, hur många, etc Vi blir
Kul o veta vem, vilka, hur många, etc Vi blir
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Peter Sandström
Re: Anmälda till Kinnekulle 31/7?
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Måns Wilke
Tack
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
Jag måste tyvärr avstå bankalaset denna gång pga en synnerligen giftig halsinfektion
med massor av feber och penicillin
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
-
Någon mer än jag som kommer att åka upp den 30:e och slagga på Postiljonen?
Jag har också bokat in mig där.Joakim Winkler wrote:Någon mer än jag som kommer att åka upp den 30:e och slagga på Postiljonen?
Ivan du har ju en vecka pa dig att kurera dig......Crazy Ivan wrote:Jag måste tyvärr avstå bankalaset denna gång pga en synnerligen giftig halsinfektion
Nille, Medlem 11 (Magnus Nilsson)
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
Miata NC 2013 2.0 Sport PRHT
- Peter Sandström
Dessvärre ser det ut att bli ett riktigt skitväder och rejält ihållande regn, dvs runt 10 mm på förmiddagen och skurar framåt eftermiddadagen, totalt kanske 15 mm!.. .. Hade tänkt att köra upp och kolla men avstår nog om YR:s prognos stämmer torsdag kväll... (vilken den tyvärr ofta gör.. ..)
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%c3%a4st ... /helg.html
Håll ögonen öppna på denna sidan...
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%c3%a4st ... innekulle/
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%c3%a4st ... /helg.html
Håll ögonen öppna på denna sidan...
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%c3%a4st ... innekulle/
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
Samma här......Hade tänkt att köra upp och kolla men avstår nog om YR:s prognos stämmer torsdag kväll...
Torrt =
Vått =
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
Då min Miata just bestämt sig för att markera revir runt huset och droppa olja så tycker jag det där är ganska fina nyheter faktiskt. Då svider det inte så jävligt att vara hemma i garaget och meka medan ni andra kör.Peter Sandström wrote:Dessvärre ser det ut att bli ett riktigt skitväder...
Är ganska säker på att problemet heter "främra vevaxeltätning" dvs ett snäpp värre operation än kamremsbyte. Men jag tänker försöka hinna! Om jag nu bara får tag i reservdelen.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Niklas Falk
8,5mm under dagen just nu, det kan nog bli annorlunda.
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4st ... /helg.html (Kinne-Kleva är ju lite närmare än kullens topp)
Det är ju svenskt sommarväder i högform, stannar man hemma så blir man inte sällan besviken för att det inte var så illa. Det är först på plats som man kan dra nytta av den torra asfalten under regnmolnen.
Det är inte sällan det har varit svarta moln på bägge sidor om banan, men samtidigt har det ibland varit exakt som förutspått (kostant hög fuktighet på banan).
http://www.yr.no/sted/Sverige/V%C3%A4st ... /helg.html (Kinne-Kleva är ju lite närmare än kullens topp)
Det är ju svenskt sommarväder i högform, stannar man hemma så blir man inte sällan besviken för att det inte var så illa. Det är först på plats som man kan dra nytta av den torra asfalten under regnmolnen.
Det är inte sällan det har varit svarta moln på bägge sidor om banan, men samtidigt har det ibland varit exakt som förutspått (kostant hög fuktighet på banan).
- Fredrik Henriksson
En chans att få leka drift vill man ju inte missa!
Gillar inte regn när det är tävling och det måste gå fort, men annars är det ju bara kul!
Nåt torrt pass vore ju inte fel så man får chans att försöka sätta personbästa.
Lär avstå pass under skurar, mitt filter sitter öppet längst fram och jag är osäker på hur mkt vatten som tränger in, luftmängdsmätaren mår kanske inte så bra av att bli dränkt från insidan...
Gillar inte regn när det är tävling och det måste gå fort, men annars är det ju bara kul!
Nåt torrt pass vore ju inte fel så man får chans att försöka sätta personbästa.
Lär avstå pass under skurar, mitt filter sitter öppet längst fram och jag är osäker på hur mkt vatten som tränger in, luftmängdsmätaren mår kanske inte så bra av att bli dränkt från insidan...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
Konstant vatten/fukt är ju inga större problem, man lär sig massor. Men en skur på torr bana är nära rödflaggning eftersom det kan vara väldigt mycket mera vatten på rakan nästa varv (liten chans att "lära sig").Fredrik Henriksson wrote:Lär avstå pass under skurar, mitt filter sitter öppet längst fram och jag är osäker på hur mkt vatten som tränger in, luftmängdsmätaren mår kanske inte så bra av att bli dränkt från insidan...
Rakan fram till bron är det värsta stället i vätan, stora grunda pölar bildas lätt.
Regn är kul och lärorikt! Roligare att titta på bilar i regn också då det händer lite mer. Och man slipper man tvätta bilen innan helgen. Mindre bilar på banan dessutom.
Regn
Regn
- Fredrik Henriksson
...och så får vi ju chansen att hårdtesta våra fläktar... Inget med Brabham å göra...Cyberoid wrote:Regn är kul och lärorikt! Roligare att titta på bilar i regn också då det händer lite mer. Och man slipper man tvätta bilen innan helgen. Mindre bilar på banan dessutom.
Regn
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Visst är det så.. Men, jag kanske ville fota och filma lite och då är det inte så kul. Kanske skulle skaffa ett undervattenshus .Regn är kul och lärorikt! Roligare att titta på bilar i regn också då det händer lite mer. Och man slipper man tvätta bilen innan helgen. Mindre bilar på banan dessutom.
Hur blött blir det i din bil Henriksson?
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
07noll9-40nio5nio6
- Måns Wilke
Underlaget i regn är inget som oroar, men liksom Fredrik så är Jag orolig för CEL pga vatten i luftintaget.
Jag har iofs inte drabbats av CEL nån gång på 98 el 99oktan, bara 95. Så det blir till att tanka finsoppa till Kullen :
(Sen blir det ett pit stop på Ullevi på vägen hem. Lika bra att spana in U2 när man ändå passerar GBG )
Jag har iofs inte drabbats av CEL nån gång på 98 el 99oktan, bara 95. Så det blir till att tanka finsoppa till Kullen :
(Sen blir det ett pit stop på Ullevi på vägen hem. Lika bra att spana in U2 när man ändå passerar GBG )
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Fredrik Henriksson
Tja, den popnitade bakrutan e synd å kalla tät. Bilen har stått ute under några veckors dörr och bakluckeplastande och jag har fått torka golvet var dag. Men när man kör är det lugnt...JOnas wrote: Hur blött blir det i din bil Henriksson?
Gott om tid är något som Nancy-boys och syfröknar har! Tätningen fanns hos Mazda handlaren i Kungsbacka. Efter 6h operation i garaget verkar patienten botad.
Men jag ska inte ta åt mig hela äran. Jag hade ju min assistent med mig i garaget! Tänk om jag hade behövt gnaga tuggben och skälla på grannarna själv medan jag skruvade. Det hade ju varit lite jobbigt det...
Dessutom kom ett litet fint packet från vänner i USA med bland annat bromsar idag. Så vi är med andra ord GO för Kinnekulle! Men jag ska inte ta åt mig hela äran. Jag hade ju min assistent med mig i garaget! Tänk om jag hade behövt gnaga tuggben och skälla på grannarna själv medan jag skruvade. Det hade ju varit lite jobbigt det...
/Torkel Kristensson
Är det bara jag och Winkler som bokat in sig på Postiljonenhdzon wrote:Jag har också bokat in mig där.Joakim Winkler wrote:Någon mer än jag som kommer att åka upp den 30:e och slagga på Postiljonen?
Vilken tid räknar du att vara uppe Joakim?
Jag har också bokat in mig där. Ska bli riktigt kul, det här blir min premiär på riktig bana så nu börjar man bli lite nervig men bilen är nu fixad och klar så det ska nog gå bra, hoppas det inte tokregnar bara.
Ronnie Hofberg
http://www.mpunkten.se
http://www.mpunkten.se
-
Runt 19-tiden har jag tänkt mig.hdzon wrote:Är det bara jag och Winkler som bokat in sig på Postiljonenhdzon wrote:Jag har också bokat in mig där.Joakim Winkler wrote:Någon mer än jag som kommer att åka upp den 30:e och slagga på Postiljonen?
Vilken tid räknar du att vara uppe Joakim?
Vi syns imorgon. Bor i Örebro kommande natt. Hoppas bilarna håller. Då blir det nytt rekord detta år.
Lennart Pettersson
- Dennis Kullman
Jag kör upp till postiljonen i eftermiddag. Räknar med att vara på plats mellan kl 18-19...
Den här gången blir det inte trailer, så jag lär väl behöva vila hela helgen efter detta.
Den här gången blir det inte trailer, så jag lär väl behöva vila hela helgen efter detta.
-
60minits va kul det ska bli Och regn kanske - ändå roligare åka med ställ Åker från Finnerödja vid 7-tiden, förhoppningsvis
De e mycke nu...