Michael Gustafsson - MX-5 1,8 -94
Posted: Sun 09 Mar 2008, 20:33
Motor:
1,8 liter, från USA vilket endast ger 128 hk, dessutom med mätarställning på +23000 mil. I ett försök att nå upp till de europiska lågmilarna har följande monterats: Raceland extraktorrör, originalkatalysator, 2,25" cat-back med 90 mm dual-tip pipor. Även MegasquirtPnP och en Innovate bredbandslambda har hittat ner i bilen, dock fortfarande DIYautotune.com basmapp som används, funkar dock bra.
Transmission:
Original med kvittrande utrampningslager så kopplingsbyte finns med på listan över potentiella jobb under säsongen
Chassi:
Coilovers med justerbar dämpning i 15 steg. Ingen aning om tillverkare, men ett klipp från ebay.de (2200:- inkl frakt) och än så länge har inte min förarkapacitet överstigit materialet .
Jackson Racing krängningshämmare fram och bak.
Hjulinställningsvärden:
Fram toe: -2,6 (totalt)
Fram camber: -2.04
Fram caster: 5,56
Bak toe: 1 (totalt)
Bak camber: -3.1
Fälgar/däck:
15x7,25" Dezent kopior skodda med 195/50-15 Toyo R888. Väger 16 kg med däck.
Bromsar:
Bromsok original, beläggen uppgraderade med Carbotech belägg, fram (XP8) och bak (AX6).
Interiör
Competion Cars störtbåge. 2 lager pulverlack + 1 lager klarlack
Cobra Monaco stol på originalunderrede.
Sparco 300 mockaratt (300 mm i diameter)
Sparco 4-punktsbälten, tyvärr 2" så dessa behöver uppgraderas
IL-Motorsport mätartavlor med kromringar runt tavlorna.
Aluminiumväxelspaksknopp (ev. bytas mot något mer greppvänligt)
Passagerarairbagen demonterad
Övrigt:
En USA-modell med A-package, vilket innebar Torsendiffad bakaxel, elspeglar, servo, läderratt samt högtalare i nackstöden. Dessutom utrustad med AC från fabrik. Bilen är tidigt importerad till tyskland (våren -95) och sedan brukad där fram till importen till Sverige under våren -06.
http://www.garaget.org/?car=34123
1,8 liter, från USA vilket endast ger 128 hk, dessutom med mätarställning på +23000 mil. I ett försök att nå upp till de europiska lågmilarna har följande monterats: Raceland extraktorrör, originalkatalysator, 2,25" cat-back med 90 mm dual-tip pipor. Även MegasquirtPnP och en Innovate bredbandslambda har hittat ner i bilen, dock fortfarande DIYautotune.com basmapp som används, funkar dock bra.
Transmission:
Original med kvittrande utrampningslager så kopplingsbyte finns med på listan över potentiella jobb under säsongen
Chassi:
Coilovers med justerbar dämpning i 15 steg. Ingen aning om tillverkare, men ett klipp från ebay.de (2200:- inkl frakt) och än så länge har inte min förarkapacitet överstigit materialet .
Jackson Racing krängningshämmare fram och bak.
Hjulinställningsvärden:
Fram toe: -2,6 (totalt)
Fram camber: -2.04
Fram caster: 5,56
Bak toe: 1 (totalt)
Bak camber: -3.1
Fälgar/däck:
15x7,25" Dezent kopior skodda med 195/50-15 Toyo R888. Väger 16 kg med däck.
Bromsar:
Bromsok original, beläggen uppgraderade med Carbotech belägg, fram (XP8) och bak (AX6).
Interiör
Competion Cars störtbåge. 2 lager pulverlack + 1 lager klarlack
Cobra Monaco stol på originalunderrede.
Sparco 300 mockaratt (300 mm i diameter)
Sparco 4-punktsbälten, tyvärr 2" så dessa behöver uppgraderas
IL-Motorsport mätartavlor med kromringar runt tavlorna.
Aluminiumväxelspaksknopp (ev. bytas mot något mer greppvänligt)
Passagerarairbagen demonterad
Övrigt:
En USA-modell med A-package, vilket innebar Torsendiffad bakaxel, elspeglar, servo, läderratt samt högtalare i nackstöden. Dessutom utrustad med AC från fabrik. Bilen är tidigt importerad till tyskland (våren -95) och sedan brukad där fram till importen till Sverige under våren -06.
http://www.garaget.org/?car=34123