Motornavet Racing 1,8L -98 MX-5 Cup (Linus Rydberg)
Posted: Wed 13 Jan 2016, 23:36
Hejsan
Jag tänkte vara med och köra MX-5 Cup om det finns plats på griden. Jag fick starta en bilverkstad för att få plats med bilen här i stan men nu håller vi till på Motornavet Bilverkstad i Majorna, Göteborg.
Bilen är tänkt att fungera både på och av bana, att vara snabb men främst driftssäker. Vägen till pokalen hade redan påbörjats av tidigare ägare och det var en hel del jobb med att få den körbar men nu har bilen följande specifikation:
MX-5 NB 1998 140hk ABS
Svart
Halvbur: TR Lane TD och TR Lane door bars
Ratt: OMP
Stol: -
Luft: IL cold air induction kit med Pipercross panel filter
Kyl: I.L Motorsport aluminium race radiator 42mm och Flyin Miata coolant re-route kit
Kylfäkt: Dubbla lågprofil högeffektsfläktar MX-5 High Performance Fan Kit I.L.Motorsport
Grenrör: Raceland 4-2-1
Avgassystem: 2,5“ Racekat och lång fördämpare i rostfritt. Från diff sitter rör, dämpare och slutrör i svartlackad vanlig plåt.
Motorfäste: I.L Motorsport
Diff. fäste: I.L Motorsport
Bussningar: slitna orginal
Fjädring: 500 fram och 300 bak, Gaz Gold coilovers, GAZ top mounts
Krängningshämmare: Racing beat fram med justerbara drop links, ingen bak
Däck och fälgar: Team Dynamics Pro Race 1.2 7 x 15, Toyo R888 (regn), Kuhmo V70 (torrt)
Broms: Stålspunna slangar samt EBC Red stuff belägg, Wilwood bromsvåg
FIA Strömbrytare
Bogseröglor: Jass Performance
Inredning: Alla Mattor och lite annat onödigt är borta.
Målet är att ha bilen färdig för vagnsbesiktning till Gelleråsen 5 maj. Kul att vara här föresten! Jag hoppas kunna lägga ut lite om vad som händer med bilen.
Jag tänkte vara med och köra MX-5 Cup om det finns plats på griden. Jag fick starta en bilverkstad för att få plats med bilen här i stan men nu håller vi till på Motornavet Bilverkstad i Majorna, Göteborg.
Bilen är tänkt att fungera både på och av bana, att vara snabb men främst driftssäker. Vägen till pokalen hade redan påbörjats av tidigare ägare och det var en hel del jobb med att få den körbar men nu har bilen följande specifikation:
MX-5 NB 1998 140hk ABS
Svart
Halvbur: TR Lane TD och TR Lane door bars
Ratt: OMP
Stol: -
Luft: IL cold air induction kit med Pipercross panel filter
Kyl: I.L Motorsport aluminium race radiator 42mm och Flyin Miata coolant re-route kit
Kylfäkt: Dubbla lågprofil högeffektsfläktar MX-5 High Performance Fan Kit I.L.Motorsport
Grenrör: Raceland 4-2-1
Avgassystem: 2,5“ Racekat och lång fördämpare i rostfritt. Från diff sitter rör, dämpare och slutrör i svartlackad vanlig plåt.
Motorfäste: I.L Motorsport
Diff. fäste: I.L Motorsport
Bussningar: slitna orginal
Fjädring: 500 fram och 300 bak, Gaz Gold coilovers, GAZ top mounts
Krängningshämmare: Racing beat fram med justerbara drop links, ingen bak
Däck och fälgar: Team Dynamics Pro Race 1.2 7 x 15, Toyo R888 (regn), Kuhmo V70 (torrt)
Broms: Stålspunna slangar samt EBC Red stuff belägg, Wilwood bromsvåg
FIA Strömbrytare
Bogseröglor: Jass Performance
Inredning: Alla Mattor och lite annat onödigt är borta.
Målet är att ha bilen färdig för vagnsbesiktning till Gelleråsen 5 maj. Kul att vara här föresten! Jag hoppas kunna lägga ut lite om vad som händer med bilen.