Friis MX-5 93 Black Edition.
Posted: Mon 27 Jul 2009, 13:03
Hej Svenske MX-5 kollegaer
Jeg ville lige præsentere mig selv og min bil, som ny her på forum. Jeg har efterhånden haft denne Mazda MX-5 fra 1993, i 4 år. Til at starte med var det bare en bil som jeg skulle cruise rundt i, men meget hurtigt blev jeg ramt af den berømte MX-5 influenza . Det startede efter min første trackday på Ring Knutstorp. Her fandt jeg ud af hvor fantastisk en køremaskine, en MX-5 er. Men man har jo altid en Need for Speed, så snart blev der brugt en del penge på at opgradere bilen og køre en masse trackdays. Jeg har altid haft en stor passion for motorsport og nu kan jeg se muligheden for at kombinere mine 2 store passioner, motorsport og MX-5, ved hjælp af MX-5 Racing Club og MX-5 Cup. Det er min plan, hvis alt går som det skal med økonomi osv. at deltage i MX-5 Cup fra 2010. Med udsigt til at Lunding også deltager, kan i se frem til 2 danske racerkollegaer fra 2010 .
Her er lidt om min bil:
Mazda MX-5 fra 1993 Black edition.
Undervogn er KYB AGX dæmpere med 8 vejs justering, samt Eibach sænkningssæt. Polybøsninger i hele undervognen. Jackson racing krængningsstabilisator.
Bremser er originale kaliber bagved, med EBC greenstuff skiver og klodser. Foran er der Hi-spec motorsports bremser, med 4 stemple letvægts kaliber. Rustfri stålbremseslanger alle steder.
Udstødning er IL Motorsport 2,5” dobbelt udstødning, Jackson racing sportskatalysator, 4-2-1 bananmanifold.
Indsugning er åbent Green sportsfilter og luftmængdemåler er fjernet.
Motor er total renoveret 1,6 liter 16 ventiler, med nye pakninger, oliepumpe, vandpumpe, nye lejer, nye pejlstænger, smedet stempler, justerbar knasthjul. Topstykket og indsugningsmanifold er portet og poleret, ventiler er slebet. Ny kobling Helix motorsport, med stålarmeret slange. Letvægt svinghjul ACT.
Motorstyring WOLF 3D v400 fuld justerbar, 5-vejs lambdasonde med LC-1 kit og XD-16 AFR måler.
Dezent 16” fælge med Toyo Proxes T1-R dæk 215/40-16.
Modifikationer til MX-5 cup:
FIA godkendt styrtbøjle, FIA godkendt Sparco sæde, FIA godkendt Sablet 6-punktsele, kill switch strøm afbryder, OZ ultraleggera 15” fælge med semislicks dæk som Toyo R888.
Der vil nok løbende komme en masse spørgsmål til jer omkring MX-5 cup, i den nærmeste fremtid. Håber vi ses på banen.
Mvh
Jesper Friis
Jeg ville lige præsentere mig selv og min bil, som ny her på forum. Jeg har efterhånden haft denne Mazda MX-5 fra 1993, i 4 år. Til at starte med var det bare en bil som jeg skulle cruise rundt i, men meget hurtigt blev jeg ramt af den berømte MX-5 influenza . Det startede efter min første trackday på Ring Knutstorp. Her fandt jeg ud af hvor fantastisk en køremaskine, en MX-5 er. Men man har jo altid en Need for Speed, så snart blev der brugt en del penge på at opgradere bilen og køre en masse trackdays. Jeg har altid haft en stor passion for motorsport og nu kan jeg se muligheden for at kombinere mine 2 store passioner, motorsport og MX-5, ved hjælp af MX-5 Racing Club og MX-5 Cup. Det er min plan, hvis alt går som det skal med økonomi osv. at deltage i MX-5 Cup fra 2010. Med udsigt til at Lunding også deltager, kan i se frem til 2 danske racerkollegaer fra 2010 .
Her er lidt om min bil:
Mazda MX-5 fra 1993 Black edition.
Undervogn er KYB AGX dæmpere med 8 vejs justering, samt Eibach sænkningssæt. Polybøsninger i hele undervognen. Jackson racing krængningsstabilisator.
Bremser er originale kaliber bagved, med EBC greenstuff skiver og klodser. Foran er der Hi-spec motorsports bremser, med 4 stemple letvægts kaliber. Rustfri stålbremseslanger alle steder.
Udstødning er IL Motorsport 2,5” dobbelt udstødning, Jackson racing sportskatalysator, 4-2-1 bananmanifold.
Indsugning er åbent Green sportsfilter og luftmængdemåler er fjernet.
Motor er total renoveret 1,6 liter 16 ventiler, med nye pakninger, oliepumpe, vandpumpe, nye lejer, nye pejlstænger, smedet stempler, justerbar knasthjul. Topstykket og indsugningsmanifold er portet og poleret, ventiler er slebet. Ny kobling Helix motorsport, med stålarmeret slange. Letvægt svinghjul ACT.
Motorstyring WOLF 3D v400 fuld justerbar, 5-vejs lambdasonde med LC-1 kit og XD-16 AFR måler.
Dezent 16” fælge med Toyo Proxes T1-R dæk 215/40-16.
Modifikationer til MX-5 cup:
FIA godkendt styrtbøjle, FIA godkendt Sparco sæde, FIA godkendt Sablet 6-punktsele, kill switch strøm afbryder, OZ ultraleggera 15” fælge med semislicks dæk som Toyo R888.
Der vil nok løbende komme en masse spørgsmål til jer omkring MX-5 cup, i den nærmeste fremtid. Håber vi ses på banen.
Mvh
Jesper Friis