Här fortsätter strulet. Svetsjobbet är inte gjort ännu så bågen kan inte monteras och nya fjädrarna har inte dykt upp så byte av dämpare och fjädrar får vänta till nästa helg (åker på tjänsteresa till tyskland nästa vecka så vardagskvällarna är körda)Andreas E wrote:...Dessutom har jag fixat lite med magnet-nummerskyltar och målat alla fästplattorna för CC-båge med rostskyddsfärg.
Förhoppningsvis ska jag få det som behöver svetsas till CC-bågen imorgon och sedan hinna måla och montera den innan veckan är slut. Sedan är det "bara" fjädrar, dämpare, hjulinställning och nummerskyltar innan bilen är ready for race
...
Dessutom lyckades jag klanta till det när jag målade bågen genom att använda två olika färger (en rostskyddsfärg och en sprayfärg) som reagerade med varandra. Resultatet är att delar av bågen fått en yta som är helt bubblig så nu åker jag på att slipa bågen och måla den en gång till
Har iallafall lyckats få klart en sak: magnet-nummercirklarna Ser ut som nästa helg får spenderas i garaget så bilen hinner bli redo i tid för SBF-besiktningen och körningen på Sala 6 maj.
/Andreas E