Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Lägg upp en tråd om din egen banåkarbil! Info, bilder, nya uppdateringar osv.
Post Reply
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Min bil är väl en kompromiss för att passa det mesta. Platsar således inte in i nån tävlingsklass, men får stå ut med en del konbana där jag åker i motsvarande Roadsport B (ca 5,6 kg/hk) när vi åker tex Smålandscupen med VSVK (Växjö Sportvagnsklubb). Blir ett å annat banevent mellan glassarna också...

EDIT: Motorn numera utan överladdning...

Chassi

Öhlins Road & Track justerbara dämpare, ställbara i höjd.
FlyinMiata fjädrar gen 1, 60/40, Kapade ett hjälpvarv bak (12 mm)
Jackson Racing solida krängningshämmare fram o bak
I.L. Motorsport undre stag fram
I.L. Motorsport förstärkning främre k-hämmarfästen
Cobalt 3-punkts fjäderbensfäste fram
Hemmagjort bakre Cannonbrace på bakaxelvagga
Racing Beat justerbara droplinks

Drivlina

Kompressormatad 1,6-motor med intercooler + kringutrustning mm
OBX 4-2-1 extraktor, JR racetkat, Simons 2,5 tumssystem (Ombyggt)
ACT/Exedy stage 1 koppling
I.L.motorsport, lättat stålsvänghjul, 4,1 kg
Sexväxlad låda med shortshift
Torsen II-diff / 4,10:1

Hjul o Broms

TOYO R888 205/50-15, Fondmetal 5700 7x15 ET 38
alt TOYO RA1 205/40-17, Advanti 7X17 ET38
10 mm spacer runt om, längre bultar

Mazda RX-7 fyrkolvsok fram, DBA 4000 skivor 280 mm, (Specialbeställda hos PEAN SWEDEN, omborrade Nissan 200 Turbo)
Original -94 bromsok bak, EBC Turbogroove skivor (250mm)
EBC Greenstuff belägg runtom
ATE superblue racing bromsolja
Stålomspunna slangar fram

Säkerhet

CC-båge
Sparco 4/6 punktsbälte
Sparco Roadster stolar
Sparco 300 moccaratt med snap-off rattnav
Brandsläckare i bagage och kupé
Högt placerat diodbromsljus på bågen

Annat

Har även Mazdas R-Package spoilerpaket fram o bak, kolfiberhuv, fasta dubbellysen samt massa annat lull-lull....

Bilen är inte på nåt sätt lättad eller optimerad för maximal prestanda, men vansinnigt kul att köra på alla typer av banor eller vägar! Dessutom har bilen bara gått drygt 6000 mil. Är i kanonskick, så man är samtidigt ganska rädd om den, även på bana dessvärre...

(ps: Inte ens kolfiberhuven är lättare...)

Image
Last edited by Peter Sandström on Wed 13 Oct 2010, 11:51, edited 2 times in total.
Mats Egardt
Posts: 1
Joined: Tue 18 Mar 2008, 14:16

Post by Mats Egardt »

Väldigt häftig bil!

Skulle vara mycket intressant att få veta mer om kompressorbygget, hur gick det till?

Vänliga hälsningar,
Mats
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Post by Peter Sandström »

Är egentligen inte så svårt då det finns färdiga kit att bulta på...

Jag började med ett grundkit som jag köpte direkt från USA. Detta är bara första steget ...

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=53850

Därefter införskaffades ett Boost upgradekit samt en vattenkyld I/C! Laddar nu ca 0.7 bar!

http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=33172

Efterhand har mer och mer tillkommit som extraktor, sportkat, avgas, tändningsstyrning, bränslepump, cold air-intake mm, mm...

Är lätt att fastna i trimträsket... :twisted:

Finns lite mer bilder här!

http://www.miataklubben.se/photopost/sh ... puser=1830
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 S/C -91 "MPV"

Post by Fredrik Henriksson »

Såg att du skall sälja din JRSC med tillhörande prylar. Går du i NC-köparplaner eller har trimträsket sugit ner dig så djupt att allt annat än 10psi känns meningslöst? ;) :burnout:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 S/C -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Fredrik Henriksson wrote:Såg att du skall sälja din JRSC med tillhörande prylar. Går du i NC-köparplaner eller har trimträsket sugit ner dig så djupt att allt annat än 10psi känns meningslöst? ;) :burnout:
Det räcker med en Coswo...., jag menar kompressortrimmad MX-5:a i garaget... :burnout:

Jag skrev MX-5, inte Miata...
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 S/C -91 "MPV"

Post by Fredrik Henriksson »

Kan det bli för mkt av det goda? :think2: :wink:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 S/C -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Bilen är numera helt avtrimmad från överladdning. Har nu endast RX-7 LMM, 14 gr tändning, Piper-X filter, extraktor, sportkat o 2,5 tums avgas, och dessutom minst 25 kg lättare... :shock:

Med kompressor körde man bilen lite annorlunda och växlade runt 5-5500 rpm. Nu, utan kompressor får man varva den dessto mer från tvåan till femman, och det lirar riktigt bra ihop med låda/utväxling.. Efter att ha kört ett tag med bilen så känns den ganska pigg trots allt. Nu märker man även av det lättade svänghjulet mer :burnout:

Ska bara försöka hinna besiktiga den också, så kanske jag kommer till Eksjö och rastar den.. Om inte får jag väl åka NCFL dit.. :wistle: . -Men nån banåka med den blir det inte... :snooty:
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Numera nybesiktigad med blankt papper (givetvis)... Den får dock finna sej i att stå i garaget lite mer nu då den nya bilen trots allt är ganska rolig att köra... Två helt olika bilar, men ändå samma bil i grund o botten...

Slänger upp några bilder på nyförvärvet trots att den inte kommer gå på bana..

Liten kort sammanfattning av bilen!

MX-5 Sport 2,0 (softtop)
160 hk@ 6800 rpm, max 7500 rpm
Larini sportavgas
Xenon
Dimljus
Recarostolar med Grå Alcantara/ Svart skinn m gråa sömmar, ställbara i höjd
Elvärme i stolar, 5 steg
Bose stereo, MP3 + Auxingång
Farthållare (numera standard på Sport)
Färddator m utetemp
Metropolitan Grey Mica. (Ny färg på MX-5)
Svart tygtopp
Sänkt sportchassi med Bilstein och Mazda/Eibach Pro fjädrar
Ändrad styrgeometri samt ngt hårdare bussningar o krängningshämmare
Torsendiff
Lackförseglad
Extra hålrumsbehandling/rostskydd

Image

Fler bilder...
Attachments
larini%20006.jpg
(262.58 KiB) Downloaded 14 times
larini%20005.jpg
(194.21 KiB) Downloaded 14 times
Nya%20MX-5%20007.jpg
(254.29 KiB) Downloaded 15 times
Nya%20MX-5%20005.jpg
(305.41 KiB) Downloaded 15 times
Nya%20MX-5%20001.jpg
(279.74 KiB) Downloaded 17 times
Last edited by Peter Sandström on Tue 05 May 2009, 13:53, edited 1 time in total.
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Fredrik Henriksson »

Jäkligt snygg!! Fälgarna gör sig riktigt bra! Blir ju nästan sugen på att handla! :)

Gissar att någon inte kommer kunna låta bli att modda, åtminstone lite grann, nästa vinter... :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Måns Wilke »

Peter, har du fullt Larini eller "bara" slutdämparen? Hur är ljudet jämfört med original?
Jag tror att Jag får ta en tur till Småland snart och se och lyssna på bilen. :D
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Josen »

Fy vad ful den var ;) Skämt... Gratulerar till kanon-fin bil :up:

[quote]Ändrad styrgeometri.../quote]

Vad innebär detta ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Måns Wilke wrote:Peter, har du fullt Larini eller "bara" slutdämparen? Hur är ljudet jämfört med original?
Jag tror att Jag får ta en tur till Småland snart och se och lyssna på bilen. :D
Jag hara bara slutburken poch det räcker gott, för högre ljudnivå vill jag inte ha. Nu är det perfekt balans mellan insugningsljudet och avgasljudet med cabben nere. Det nya designade insugningsljudet (ISE) börjar ju låta runt 5000 rpm, precis som Larinin börjar släppa ut sina Alfa Romeo-tongångar på lagom ljudnåvå..
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Josen wrote:Fy vad ful den var ;) Skämt... Gratulerar till kanon-fin bil :up:
Ändrad styrgeometri.../quote]

Vad innebär detta ?
Vet inte riktigt vad som är gjort, men mazda beskriver att "krängningscentrat är sänkt med 26 mm". Chassit är ca 15 mm lägre fram mot tidigare, och jag tror att styrarmarna är flyttade samt navets centra på spindeln är flyttade i höjdled (helt nya hubbar fram..)

Per H som var och provkörde dom i Vintras kanske har svar på detta?
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Fredrik Henriksson wrote:Jäkligt snygg!! Fälgarna gör sig riktigt bra! Blir ju nästan sugen på att handla! :)

Gissar att någon inte kommer kunna låta bli att modda, åtminstone lite grann, nästa vinter... :mrgreen:
Ja, det är tur att det inte finns så mycket prylar till den än.. :wistle:

Nä, jag har bestämt att inte göra nåt extra med denna förutom det jag redan har gjort, dvs avgas o sänkning. Har beställt stänkskydd också då sidorna lär få rejält med stryk utan...
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Måns Wilke
Posts: 413
Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
Location: 1 mil från Knutan...

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Måns Wilke »

Fälgar, grenrör, midpipe, racekat, kräng, SC, mm... :mrgreen:

(inget av det som lockar?) :D
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Måns Wilke wrote:Fälgar, grenrör, midpipe, racekat, kräng, SC, mm... :mrgreen:

(inget av det som lockar?) :D
Möjligvis fälgar då, men dessa är faktiskt jäkligt snygga och väldigt lätta. Blir ev OZ Chrono 8x17 m 235/40-17 om jag ska ha nåt annat! Krängarna är betydligt hårdare på denna och tillsammans med Eibachen rollar den minimalt mot tidigare NC! Som sagt, racekat, grenrör o midpipe kommer att ge en ökad ljudnivå och det vill jag inte! Har redan en Miata som jag måste ha proppar i öronen på landsvägsåka.. :? .

Kompressorn passar inte numera då insuget är moddat och ECU:n har nytt program, och likaså var det ju delvis pga kompressorn i NA:n som gjorde att jag tröttnade på att skruva, så den går bort så länge den inte är ECE-godkänd.. :wink:
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Peter Sandström wrote:
Josen wrote:Fy vad ful den var ;) Skämt... Gratulerar till kanon-fin bil :up:
Ändrad styrgeometri.../quote]

Vad innebär detta ?
Vet inte riktigt vad som är gjort, men mazda beskriver att "krängningscentrat är sänkt med 26 mm". Chassit är ca 15 mm lägre fram mot tidigare, och jag tror att styrarmarna är flyttade samt navets centra på spindeln är flyttade i höjdled (helt nya hubbar fram..)

Per H som var och provkörde dom i Vintras kanske har svar på detta?
Nu vet jag lite mer vad som är ändrat! Det övre bärarmsfästet är bla uppflyttat med 9 mm... Navcentra och styrarmar är inte ändrade vad jag kan förstå... Likaså är fjädringan ca 7% hårdare, samt Bilsteindämparna hår fått sej en omgång.. Det klagas f.ö friskt på Bilsteindämparna i Staterna på NC 2006-2008, men jag tycker dom lirar kanon ihop med Eibachen..

På vilket sätt detta påverkar rollcentrat är jag inte riktigt med på?

http://joyfast.cocolog-nifty.com/blog/2 ... -cf5b.html
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Niklas Falk »

Peter Sandström wrote:Likaså är fjädringan ca 7% hårdare, samt Bilsteindämparna hår fått sej en omgång.. Det klagas f.ö friskt på Bilsteindämparna i Staterna på NC 2006-2008, men jag tycker dom lirar kanon ihop med Eibachen..
Om dämparna du har är annorlunda än de som de gnäller på så är det väl inte så konstigt att du har en avikande åsikt :)
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Mats Lundin »

Peter Sandström wrote: Slänger upp några bilder på nyförvärvet trots att den inte kommer gå på bana..
Vad ska du skruva på nu då ...?

Snygg bil. Kan man göra racer av den?
M.
2016 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Mats Lundin wrote:
Peter Sandström wrote: Slänger upp några bilder på nyförvärvet trots att den inte kommer gå på bana..
Vad ska du skruva på nu då ...?

Snygg bil. Kan man göra racer av den?
M.
Ska inte skruva på så mycket mer än det som redan är gjort...

Går säkert göra racer av den, men då hade jag köpt en begagnad, inte ny.. Dessutom står det ju numera en avtrimmad NA i mitt garage med ganska mycket godis som skulle kunna bli ett utmärkt ämne för att bygga racebil på! :think:
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Peter Sandström
Posts: 230
Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
Location: Urshult / Småland

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Peter Sandström »

Funderar på om min NA skulle vara ett ämne för en MX5 Cup-bil eller om man ska behålla den som busbil! Den är ju fantastiskt trevlig som sprint/konbanebil även utan kompressor. Använder den enbart för lite bus numera och det finns funderingar på att sälja den då den inte går många mil! Hade tiden funnits hade jag nog funderat på att kanske rejsa med den själv, men så länge platsen finns kanske man skulle behålla den?.. :?

Är i princip bara att svetsa plattorna till bågen, montera huvudströmbrytare, dragöglor och i med en godkänd stol samt skaffa en vagnbok... :up:

Bilen går enormt bra även utan överladd och har ju som sagt en hel del "prestandagodis": -se spec på första inlägget!

Det som skulle göra den ännu bättre vore att renovera Öhlindämparna samt få dit ställbara nedre tallrikar för racefjädrar! Jag fich pris på ca 6-7000 kr av KH-motorsport för detta. Likaså bör man kanske ta bort dom stora frambromsarna och ersätta dom med 94:ans original samt förse dom med Carbotech...

Det finns säkert ett å annat kilo att plocka bort från bilen också.. :wink: ..

Så skulle man få ett idiotbud på bilen inkl alla delar kanske den ryker, men den kommer att bli väääldigt dyr.... :shock:
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Fredrik Henriksson »

Peter Sandström wrote:Funderar på om min NA skulle vara ett ämne för en MX5 Cup-bil eller om man ska behålla den som busbil! ... Hade tiden funnits hade jag nog funderat på att kanske rejsa med den själv, ...
Tid är det enda som vi alla har lika mkt av, och det bara fortsätter och forsätter att komma mer hela tiden! :banana: Sen att vi använder den olika är en annan femma. :think2: Hoppas att du hittar lite mer tid i någon låda och använder den till det roligaste som finns dvs bygga bil och testa hur den går på rejsbana, du har ju ett grymt bra utgångsmaterial!!! :banana: :burnout:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by gokarting.nu »

Glasklart,,,,,,du vet att du vill Mr Sandström.

Fatta hur suveränt mycket roligare ditt bilintresse blir.
Och otroligt lite tid du kommer att ha över för att bry dig om annat!

Du blir sedemera mycket mer lugn och och harmonisk....(när race säsongen är över...)
Attachments
time.runnig.out.anger-management-classes.jpg
time.runnig.out.anger-management-classes.jpg (29.06 KiB) Viewed 3932 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Crazy Ivan
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 218
Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
Location: Västerås/Skallberget

Re: Peter Sandström - MX-5 1,6 -91 "MPV"

Post by Crazy Ivan »

Peter Sandström wrote: Så skulle man få ett idiotbud på bilen inkl alla delar kanske den ryker, men den kommer att bli väääldigt dyr.... :shock:
Ge dig nu Peter......den bilen gör du dig INTE av med...... :twisted:
Gör den till det Miatan är gjord för: En körmaskin !!
Det är värt varje millimeter av R-gummit.....
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Post Reply