Måns Wilke NC 2.0-08
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Edit: Mitt fotointresse har legat nere i 12-13år. inte 22-23 som jag skrev. Herregud, här har man precis haft 30-årskris så går man o gör sig själv 10år äldre...
I mitt fall så har det blivit två hus, tre extra objektiv, två batterigrepp, väska, filter och extrabatterier.
Det hela är min sambos fel . Hon har länge tjatat om en systemkamera, så när Vi väl köpte en så var Jag tillbaka i träsket...
I mitt fall så har det blivit två hus, tre extra objektiv, två batterigrepp, väska, filter och extrabatterier.
Det hela är min sambos fel . Hon har länge tjatat om en systemkamera, så när Vi väl köpte en så var Jag tillbaka i träsket...
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Det hela är min sambos fel
Ja visst är det...
Vad blev det för kul gluggar & hus?
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Jo, det ÄR hennes fel
Det blev:
Canon EOS 7D
Canon EOS 50D
Canon EOS 450D
Batterigrepp, BG-E5 och BG-E7
Canon 18-55IS
Canon 55-250IS
Canon EF-S 15-85IS
Canon EF 70-200L IS USM
Canon EF 28/2,8
Canon 50/1.8 II
Det blev:
Canon EOS 7D
Canon EOS 50D
Canon EOS 450D
Batterigrepp, BG-E5 och BG-E7
Canon 18-55IS
Canon 55-250IS
Canon EF-S 15-85IS
Canon EF 70-200L IS USM
Canon EF 28/2,8
Canon 50/1.8 II
Last edited by Måns Wilke on Mon 07 Jun 2010, 14:23, edited 1 time in total.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Good choice!
Canon kan!
Canon kan!
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Ja, det kändes ganska självklart att det skulle bli Canon. Varför vet Jag inte, då Jag hade en Nikon F501 när det begav sig.
Och Du kör med? Eos 1 eller 5? Eller MX-5, haha!
Och Du kör med? Eos 1 eller 5? Eller MX-5, haha!
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
1ds mk3 och snart en 5d mk2 som reservpuffra.
lite OT här men det får du ta. Hur är 7d? Funderar på att köpa in sådana som redaktionskameror. Är kvaliteten på rörlig bild bra?
lite OT här men det får du ta. Hur är 7d? Funderar på att köpa in sådana som redaktionskameror. Är kvaliteten på rörlig bild bra?
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Ahh, FF. Man landar väl där förr eller senare själv.
Helt ärligt så har Jag inte provat videofunktionen än (och Jag bryr mig inte om den heller)
7an köpte Jag så sent som igår Det började med 450D till sambon för inte så länge sen och igår blev Jag som sagt med sjua.
Egentligen så hade jag kunnat nöja mig med en 550D, men den är så förbaskat plastig.
EGENTLIGEN så hade Jag klarat mig bra med 450D, funktionsmässigt, men den är ju oxå plastig och anledningen till att Jag ville hitta nåt annat. Därför är 450n nu min sambos.
50D kändes lite gammal och BG är lika integrerat som kofångaren på en Volvo 240. Annars så hade den varit ett bra alternativ med.
Sjuan med BG är GRYMT skön. Kompakt känsla trots formatet och en skön balans med lite större objektiv.
Ulli har lagt beslag på bägge IS objektiven, men det gör inget för 50/1.8an är så skön att Jag gärna lär mig alla funktioner och inställningar med den gluggen.
Hittills så har Jag väl inte direkt jämfört resultaten mellan kamerorna, men skärmupplösningen 900+kp mot 230kp gör det mycket lättare att sålla bort direkt i kameran.
Jag uppskattar även att man kan pressa upp den på höa ISOnivåer utan störande brus, 450D klarar "bara" 1600, medan 7an klarar 6400, men möjlighet till 12800.
Efter att ha vant mig vid menyerna på 450D ett tag, så går det ju lekande lätt med 7D. Lite mer att gå bort sig i, men väldigt lätt.
Helt ärligt så har Jag inte provat videofunktionen än (och Jag bryr mig inte om den heller)
7an köpte Jag så sent som igår Det började med 450D till sambon för inte så länge sen och igår blev Jag som sagt med sjua.
Egentligen så hade jag kunnat nöja mig med en 550D, men den är så förbaskat plastig.
EGENTLIGEN så hade Jag klarat mig bra med 450D, funktionsmässigt, men den är ju oxå plastig och anledningen till att Jag ville hitta nåt annat. Därför är 450n nu min sambos.
50D kändes lite gammal och BG är lika integrerat som kofångaren på en Volvo 240. Annars så hade den varit ett bra alternativ med.
Sjuan med BG är GRYMT skön. Kompakt känsla trots formatet och en skön balans med lite större objektiv.
Ulli har lagt beslag på bägge IS objektiven, men det gör inget för 50/1.8an är så skön att Jag gärna lär mig alla funktioner och inställningar med den gluggen.
Hittills så har Jag väl inte direkt jämfört resultaten mellan kamerorna, men skärmupplösningen 900+kp mot 230kp gör det mycket lättare att sålla bort direkt i kameran.
Jag uppskattar även att man kan pressa upp den på höa ISOnivåer utan störande brus, 450D klarar "bara" 1600, medan 7an klarar 6400, men möjlighet till 12800.
Efter att ha vant mig vid menyerna på 450D ett tag, så går det ju lekande lätt med 7D. Lite mer att gå bort sig i, men väldigt lätt.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Tråkigt att höra att du inte kommer ratt vara med och köra cupen i år! Men vi ses väl på ett par banträffar i alla fall. Litar på att du sätter din nyagamla fotohobby till gott användande då vi andra krigar på banan, så vi får lite coola actionbilder att skryta med.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Nu är bilen lite uppiffad inför morgondagens banåka på Knutan. Igår fick bilen ny olja, nytt filter, nya belägg, nya hjul, hjulinställning och sist men inte minst: nya torkarblad
Den känns rapp och fin i styrningen. -2.4 fram och -2 bak i camber. Återstår att se vad det innebär imorgon...
Den känns rapp och fin i styrningen. -2.4 fram och -2 bak i camber. Återstår att se vad det innebär imorgon...
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Det innebär *TADAA!!* 1.11.7 runt Knutan!! Bra jobbat Måns!Måns Wilke wrote:Återstår att se vad det innebär imorgon...
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Jag är knappast en fulländad förare och vet om att Jag är onödigt brysk i de halvsnabba svängarna. Jag får inte Såghus och Liton att sitta som Jag vill. Rätt spår i Såghus kan Jag bara inte finna, trots en massa laborerande. Jag har provat att gå in med lägre hastighet, men det resulterar bara i lägre hastighet ur kurvan med. I Liton fann Jag ett lite bättre spår, samtidigt som Jag gick ner till tvåan för att få bättre skjuts in mot sista kroken.
Krönet med efterföljande kurva är EN FRÖJD numera. Ett litet, litet släpp uppe på krönet som sätter bilen fint i rätt riktining, sen är det stumt fram till 100 graders upp mot Idioten
Vad Jag egentligen vill ha sagt är att Jag tror att denna bil besitter en oerhörd potential och att jag är en bra bit ifrån att nyttja den fullt, med de medel som finns.
Ny hjulinställning med mer camber fram/mindre bak och nya belägg ska göra bilen perfekt för att Jag ska kunna fortsätta att göra framsteg.
Men R-däck är ju ljusår bättre än gatdäck. Jag led inte av att jag har 215 däck på 7" fälg. De är svullna på sidorna men bilen låg stabilt. Däcktryck har Jag inte heller laborerat nåt med. Verkstan fyllde i 2.0 kallt och det fick duga. Jag vet inte om Jag skulle släppt ur eller fyllt på mer. Framdäcken hade lite korvar runt spåren och var ganska varma, medan bakdäcken var svala som en välkyls Tuborg )hm, nåja) Hur som helst så fick Jag nog inte upp tempen i bak riktigt som Jag skulle. Däcksidorna var helt intakta, däcken kränger alltså inte mycket.
Vad tror den samlade expertisen? Med de symptomen, hade Jag fel däcktryck?
Krönet med efterföljande kurva är EN FRÖJD numera. Ett litet, litet släpp uppe på krönet som sätter bilen fint i rätt riktining, sen är det stumt fram till 100 graders upp mot Idioten
Vad Jag egentligen vill ha sagt är att Jag tror att denna bil besitter en oerhörd potential och att jag är en bra bit ifrån att nyttja den fullt, med de medel som finns.
Ny hjulinställning med mer camber fram/mindre bak och nya belägg ska göra bilen perfekt för att Jag ska kunna fortsätta att göra framsteg.
Men R-däck är ju ljusår bättre än gatdäck. Jag led inte av att jag har 215 däck på 7" fälg. De är svullna på sidorna men bilen låg stabilt. Däcktryck har Jag inte heller laborerat nåt med. Verkstan fyllde i 2.0 kallt och det fick duga. Jag vet inte om Jag skulle släppt ur eller fyllt på mer. Framdäcken hade lite korvar runt spåren och var ganska varma, medan bakdäcken var svala som en välkyls Tuborg )hm, nåja) Hur som helst så fick Jag nog inte upp tempen i bak riktigt som Jag skulle. Däcksidorna var helt intakta, däcken kränger alltså inte mycket.
Vad tror den samlade expertisen? Med de symptomen, hade Jag fel däcktryck?
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Ja Måns, du har fel.
SLUTA KÖR SÅ J.VLA FORT!!!!!!
SLUTA KÖR SÅ J.VLA FORT!!!!!!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Föreslår att du åker till Biltema och köper denna för 60 spänn.
Att däcken är kalla bak betyder något
...typ att du har en hel del tid att spara.
Labba med däcktryck är både givande och billigt, du har förmodligen cigg uttaget kvar kärran, så slå till på en liten 12v kompressor också.
Har du ändrat dina hjulvinklar?
Att däcken är kalla bak betyder något
...typ att du har en hel del tid att spara.
Labba med däcktryck är både givande och billigt, du har förmodligen cigg uttaget kvar kärran, så slå till på en liten 12v kompressor också.
Har du ändrat dina hjulvinklar?
- Attachments
-
- Att.ha.eller.inte.ha.det.är.fråga..jpg (6.81 KiB) Viewed 3279 times
Last edited by gokarting.nu on Tue 04 May 2010, 07:28, edited 1 time in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Jag har en ciggdriven kompressor (standardutsrustning till bilen), men inte f*n använde Jag den...
Nej, jag har inte ändrat vinklarna än. Måste fixas så att det blir större skillnad mellan fram/bak. Kanske ska laborera med kränghämarna med? Jag har ju RX8 fram o bak nu och har kvar mina original. Kanske ska byta tillbaka nån av dem?
Men det finns tid att spara, helt klart
Nej, jag har inte ändrat vinklarna än. Måste fixas så att det blir större skillnad mellan fram/bak. Kanske ska laborera med kränghämarna med? Jag har ju RX8 fram o bak nu och har kvar mina original. Kanske ska byta tillbaka nån av dem?
Men det finns tid att spara, helt klart
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Till hösten ska bilen återställas mot någorlunda original. Larinisystemet ska bort, fronten ska bort och AEM-insuget ska bort.
Ja, att allt detta ska bort är egentligen för att hela bilen ska bort...
Kanske fel tid att kränga cabbe på, men jag vill ha den över sommaren och jag vill ha lite tid på mig att hitta en ersättare.
Sen får jag väl försöka kränga front, kjolar, insug, avgas och OZ-fälgarna med Toyodäcken på Blocket. Förlusten på dessa grejor lär bli tung...
MEN, jag ska försöka hinna med lite banträffar innan dess och jag tänker ju dyka upp på SSM, förvisso vid sidan av banan, men ändå
Ja, att allt detta ska bort är egentligen för att hela bilen ska bort...
Kanske fel tid att kränga cabbe på, men jag vill ha den över sommaren och jag vill ha lite tid på mig att hitta en ersättare.
Sen får jag väl försöka kränga front, kjolar, insug, avgas och OZ-fälgarna med Toyodäcken på Blocket. Förlusten på dessa grejor lär bli tung...
MEN, jag ska försöka hinna med lite banträffar innan dess och jag tänker ju dyka upp på SSM, förvisso vid sidan av banan, men ändå
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Ska du "sluta"?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Ja, för tillfället så blir det nog så. Det blir alltså ingen Miata som ersätter den nuvarande.
MEN jag spånar på att vid sidan om den andra skaffa en NA, gärna färdigpreppad för bana. En DEDIKERAD banbil som inte behöver kompromissas AT ALL!!!
Det är inte så att Jag är missnöjd med bilen på något sätt, men nu har Jag haft den i två år och de som känner mig vet att jag byter hyfsat ofta (pga nyfikenhet och ekonomiskt vansinne) + att jag iaf får lite grann för den om jag säljer snart.
Jag tänker alltså vara kvar i klubben och faktiskt öka mitt deltagande (till att delta i cupen), men det finns risk för att det blir en viss period av stiltje innan det sker.
Efterföljaren är inte spikad till 100% men till 99% och den passar definitivt för bana, men har väl inte riktigt samma filosofi som är grunden i Miata...
MEN jag spånar på att vid sidan om den andra skaffa en NA, gärna färdigpreppad för bana. En DEDIKERAD banbil som inte behöver kompromissas AT ALL!!!
Det är inte så att Jag är missnöjd med bilen på något sätt, men nu har Jag haft den i två år och de som känner mig vet att jag byter hyfsat ofta (pga nyfikenhet och ekonomiskt vansinne) + att jag iaf får lite grann för den om jag säljer snart.
Jag tänker alltså vara kvar i klubben och faktiskt öka mitt deltagande (till att delta i cupen), men det finns risk för att det blir en viss period av stiltje innan det sker.
Efterföljaren är inte spikad till 100% men till 99% och den passar definitivt för bana, men har väl inte riktigt samma filosofi som är grunden i Miata...
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Viktigaste är ju att du inte försvinner.
Lycka till.
Lycka till.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
I see your point, men trist ändå...
FYI: Det kan hända att en kompromisslös NA blir till salu till hösten eller våren. Den är besiktigad med bur och mkt, mkt lätt...
Den är inte svart...
FYI: Det kan hända att en kompromisslös NA blir till salu till hösten eller våren. Den är besiktigad med bur och mkt, mkt lätt...
Den är inte svart...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
En bild från Knutan i Maj.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Båge beställd från CC.
Har börjat kolla upp GAZ-dämpare (kanske prioriteras ner om jag fortsätter göra hyfsade tider på originaldämpare)
MX-5 parts har BRA pris på HT, ca £1300
Ska kolla upp släckare. Tips mottages gärna. Biltema?
Ska kolla upp brytare. Tips mottages gärna. Biltema?
Ska försöka smita in om bilprovningen och väga bilen för att få lite koll på vad den kan väga.
Robert, Fredrik, Andreas och Henrik var kanske ganska framgångsrika förra söndagen
Har börjat kolla upp GAZ-dämpare (kanske prioriteras ner om jag fortsätter göra hyfsade tider på originaldämpare)
MX-5 parts har BRA pris på HT, ca £1300
Ska kolla upp släckare. Tips mottages gärna. Biltema?
Ska kolla upp brytare. Tips mottages gärna. Biltema?
Ska försöka smita in om bilprovningen och väga bilen för att få lite koll på vad den kan väga.
Robert, Fredrik, Andreas och Henrik var kanske ganska framgångsrika förra söndagen
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Är allt detta till NCn eller har du köpt ny bil?
Hur som helst:
Hur som helst:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Angående brytare så behöver du en riktig brytare med 6 stift för att bryta både spänning och generator.
Beställ från tex Demon Tweeks eller Rallyimport.
Beställ från tex Demon Tweeks eller Rallyimport.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Måns Wilke NC 2.0-08
Det är till NC´n.
Jag tror att den kan bli svårsåld (alt man får gå ner mkt i pris) + att det kanske blir billigare än att ha en M3 + en NA. En M3 kan jag ju köpa senare.
Jag tror att den kan bli svårsåld (alt man får gå ner mkt i pris) + att det kanske blir billigare än att ha en M3 + en NA. En M3 kan jag ju köpa senare.
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Tips!
Ja, men dom ska ha 2500 SEK i frakt till Södra Sverige (har kollat), och då drar priset upp till ca 17200:-Måns Wilke wrote: MX-5 parts har BRA pris på HT, ca £1300
Mazda Sverige ska ha ca 18800:- för en Marble White, eller 17500:- för en svart HT med 20% klubbrabatt, så det skiljer faktiskt inte så mycket. Kan vara värt dom hundralapparna om det skulle bli nåt garantistrul då du får stå för returfrakten till UK.. Om du dessutom ska lackera om så kvittar det vilken färg du köper ....
http://phwt.mazda.se/mazda/accessoryLis ... 5A1&accid=
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14