Måns Wilke wrote:Vinyl är egentligen det bästa, sett till andrahandsvärde mm. Jag tror dock att det blir avsevärt mycket dyrare att applicera. Det är ju bara att fråga sig själv hur länge man ska behålla bilen och hur man ska prioritera.
Vad som är dyrast beror på vem du frågar och hur bra kvalité du vill ha på arbetet (gäller både vinyl+applicering och lackering).
Men du har ju delar av designen som gör sig bäst på printad vinyl (eller kombination av enfärgad och printad Gulflogga, fråga om lov först?).
Enfärgad vinyl är inte så jättedyrt och om du inte skall ha skärning anpassade till designelement så behöver du bara få tag på en bra "draperare" och välja rätt sorts vinyl (formerna kräver lite flex).
Skippa "Gulf" och lägg på startnumret i samma färg/font istället (lite "on-top"), då slipper du få så många frågor om tillåtelse att använda loggan. Färgmönstret är säker mönsterskyddat det med men det kan ju vara enklare att se mellan fingrarna med.
Nu kan ju jag inte använda några oranga/mörkblå element i min design längre...
2ahandsvärde kan du nog sluta tänka på, när du kommit över till "the dark side" så blir det bara värre och värre. Och det saknas ju inte direkt gatbilar, så samlarobjektspriser blir det nog aldrig (även om en del fortfarande vill se sina röda 90or som framtida museumobjekt istället för reservdelsbil).