Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Visst är det kul att packa upp prylar ser bra ut
Finns ett special fäste vi använt för Momo T-frame stolarna som gör att man kommer ner långt. Viktigt att kommer ner så långt det går i bilen. Kanske går att använda för Sparco Sprint också - är det en rörrams stol ?
/Joachim
Finns ett special fäste vi använt för Momo T-frame stolarna som gör att man kommer ner långt. Viktigt att kommer ner så långt det går i bilen. Kanske går att använda för Sparco Sprint också - är det en rörrams stol ?
/Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Också viktigt att inte hasa runt på för mycket vikt. Bulta direkt genom golvet istället. Lägre/lättare kan man inte sitta.Josen wrote:Visst är det kul att packa upp prylar ser bra ut
Finns ett special fäste vi använt för Momo T-frame stolarna som gör att man kommer ner långt. Viktigt att kommer ner så långt det går i bilen. Kanske går att använda för Sparco Sprint också - är det en rörrams stol ?
/Joachim
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
har inte klart för mig hur jag kommer montera förens jag tagit bort de gamla stolarna... Men antingen blir det vinkelfästena från Sparco eller plattjärn i golvet.
Nån som vet vad långloppsteamen använder sig av för underrede som är godkänt, lågt och justerbart?
Nån som vet vad långloppsteamen använder sig av för underrede som är godkänt, lågt och justerbart?
Mikael Hallgren
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Nu har jag fått ett par timmar i garaget igen...
Mikael Hallgren
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
RÄSERBIL!!!!!!!!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Nu rycker det i tävlingstarmen!
Ska provköra den på Malmby flygfält den 17/5. Sen blir det Sviesta den 25/6.
Ska försöka få så många varv i bilen som möjligt denna sommar och försöka träffa tillräckligt med folk som övertalar mig att köra cupen nästa sommar... borde inte vara så svårt att övertala Snarare så att man behöver nån som hjälper en att hålla igen
Ska provköra den på Malmby flygfält den 17/5. Sen blir det Sviesta den 25/6.
Ska försöka få så många varv i bilen som möjligt denna sommar och försöka träffa tillräckligt med folk som övertalar mig att köra cupen nästa sommar... borde inte vara så svårt att övertala Snarare så att man behöver nån som hjälper en att hålla igen
Mikael Hallgren
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
2010? Du menar 2009?;) bilen e ju rejsklar så när på en vangsbok!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Känner att det är dags att uppdatera tråden lite med det som hänt den senaste månaden.
Sen ska jag bättra golvet. Kan inte bestämma mig om det ska bli vitt eller om jag ska bättra på det gröna.
Sen ligger ett par öglor från jula och väntar på montering som bogseröglor.
Dessutom är det nära med ett set av R-däck.
Och hjulinställningen är gjord med följande värden:
Camber fram -1,6 grader
Toe in fram 1/32 tum per sida
Camber bak -1,9 grader
Toe in bak 1/32 g´tum per sida
Lite snälla värden. Men man får väl pröva sig fram.
Med det gjort är det bara R-däck kvar.
Vad tror ni om dessa fälgar med ett set av Toyo R888 15" 205/55?
Sen ska jag bättra golvet. Kan inte bestämma mig om det ska bli vitt eller om jag ska bättra på det gröna.
Sen ligger ett par öglor från jula och väntar på montering som bogseröglor.
Dessutom är det nära med ett set av R-däck.
Och hjulinställningen är gjord med följande värden:
Camber fram -1,6 grader
Toe in fram 1/32 tum per sida
Camber bak -1,9 grader
Toe in bak 1/32 g´tum per sida
Lite snälla värden. Men man får väl pröva sig fram.
Med det gjort är det bara R-däck kvar.
Vad tror ni om dessa fälgar med ett set av Toyo R888 15" 205/55?
Mikael Hallgren
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Du menar 205/50, väl?mickeh wrote: Vad tror ni om dessa fälgar med ett set av Toyo R888 15" 205/55?
Snygga fälgar; vad väger de?
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Så sant! 205/50 ska det vara. Enligt uppgift väger de strax under 7kg. Men de ska vara hållbara.
http://ralphsdack.jetshop.se/ShowProduc ... 18&cat=151
http://ralphsdack.jetshop.se/ShowProduc ... 18&cat=151
Mikael Hallgren
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Lite i tyngsta laget, tycker jag. Jämfört med OZ blir det ju totalt 8 kg mer roterande, ofjädrad, vikt.mickeh wrote:Så sant! 205/50 ska det vara. Enligt uppgift väger de strax under 7kg. Men de ska vara hållbara.
http://ralphsdack.jetshop.se/ShowProduc ... 18&cat=151
Nu kör ju du "big block" så det är ju inte lika kritiskt som på en 1,6:a, men ändå...
Re: Mikael Hallgren MX-5 1,8 -94 Blivande roadsport C...
Hehe, big block var ju att ta i
Ja, jag kikade på OZ Ultraleggera från början. Dom är ju också riktigt raciga i vitt.
Just nu kommer jag inte ihåg varför jag valde en fälg som var lite dyrare och dessutom tyngre som är nästan likadan...
Ja, jag kikade på OZ Ultraleggera från början. Dom är ju också riktigt raciga i vitt.
Just nu kommer jag inte ihåg varför jag valde en fälg som var lite dyrare och dessutom tyngre som är nästan likadan...
Mikael Hallgren
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-
Mazda MX5 1994 1,8 -Allting är alltid på G-