Suget efter bromsad diff växer, då jag kör med öppen. Som jag förstår det är en swap till en Torsen smidigast och att man då även behöver drivaxlar och kardan, men vilka olika utväxlingar finns det på torsen?
Till en 1,6 tänker jag att man vill ha så hög utväxlings som möjligt...
Torsen - utväxlingar
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Torsen - utväxlingar
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Torsen - utväxlingar
Kronhjulet är bultat till diffen så det finns en hel drös med olika (3,63 till 5,38).
Men om du inte vill jaga och skruva så mycket så blir det en 4,1 från en 5växlad EUmodell.
Men om du inte vill jaga och skruva så mycket så blir det en 4,1 från en 5växlad EUmodell.
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Re: Torsen - utväxlingar
Kanske är mer rätt att säga "låg" utväxling som jag menar, dvs så att motorn får högre varv, men numeriskt högre värde...
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38