http://uk.youtube.com/watch?v=SNWoqlNU-3I
http://uk.youtube.com/watch?v=yov4RWS80NI
Läskigt !!
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Första visare ju tydligt att man inte ska ligga först om man ska snurra och stå kvar på asfalten, det blir onödigt spännande då.
Den andra visare ju att det inte är smart att försöka att återgå i raceklunga från gräsbesök (jag väntade bara på smällen från det hållet). Att det sen bli en bonussmäll går ju lixom inte att komma ifrån.
Härliga startfält oavsett, undrar om deras SpecMiataavgas skulle klara 95dB (vår kat skulle dämpa lite, de kör ju utan). Jag blev lite sugen på avgasljud när jag körde utan katpackning på Falkenberg
Kanske rakt 2.5" efter resonansburken, eller kanske bara en dieselpip där framför diffen (varför göra det krångligt när det kan vara superenkelt).
Men att köra till/från skulle vara lite jobbigt, jag skämdes nästan i uppförsbackarna på väg hem från Falkenberg, ljudkulissen påminde lite om en Dakota utan luftfilter, med MEGAFON.
Den andra visare ju att det inte är smart att försöka att återgå i raceklunga från gräsbesök (jag väntade bara på smällen från det hållet). Att det sen bli en bonussmäll går ju lixom inte att komma ifrån.
Härliga startfält oavsett, undrar om deras SpecMiataavgas skulle klara 95dB (vår kat skulle dämpa lite, de kör ju utan). Jag blev lite sugen på avgasljud när jag körde utan katpackning på Falkenberg
Kanske rakt 2.5" efter resonansburken, eller kanske bara en dieselpip där framför diffen (varför göra det krångligt när det kan vara superenkelt).
Men att köra till/från skulle vara lite jobbigt, jag skämdes nästan i uppförsbackarna på väg hem från Falkenberg, ljudkulissen påminde lite om en Dakota utan luftfilter, med MEGAFON.
- P-O Håkansson
- Posts: 33
- Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40
Jag fick med tre st raka slutrör när jag köpte min bil. I somras testade jag ett av dem när resten av villakvarteret var bortresta på semester... Jag smög ut ur kvarteret och gav full gas när jag kom ut på landet en km hemifrån. Det var gåshudsvarning på det ljudet och mitt leende gick från öra till öra Det kändes som att köra F1-racer och det märktes att motorn hade lättare att andas. När jag satte tillbaka ljuddämparen och startade igen så blev styrboxen lite förvånad och orkade knappt köra på tomgång första sekunderna.Niklas Falk wrote:ag blev lite sugen på avgasljud när jag körde utan katpackning på Falkenberg
Kanske rakt 2.5" efter resonansburken, eller kanske bara en dieselpip där framför diffen (varför göra det krångligt när det kan vara superenkelt).
När man hör RS-Porschar och Mallockar på banan så undrar jag om inte ett rakt slutrör skulle kunna klara sig under 95 dB...
Mvh,
P-O
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26