Jag och Hans D har var sitt enkelrum bokade natten mellan lördag och söndag.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Jag tänkte på det där med transponder att hyra, hur fäster man den i bilen? Jag såg någonstans att det fanns ett fäste att köpa i sekretariatet, hur fäster man det?
Kabelbuntband runt bågen, Silvertejp på sidorutan.
Underskatta aldrig buntband och silvertejp, de kan laga mycket. Sen kan man vara avancerad och ha soldatens ärtsoppa i packningen för stora reparationer
Vad är "anmälarlicens" som man ska ha med till sekretariatet tillsammans med giltig licens och klubbmedlemskort?
Är det något jag missat (har inte anmält något till SBF, behöver man det)?
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Såg på SSK att ni får mera körningen än väntat - nästan så man är lite sugen nu
Om jag fattar det rätt blir det hela roadsport i ett fält med C som största om alla kommer - blir spännande
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Josen wrote:Såg på SSK att ni får mera körningen än väntat - nästan så man är lite sugen nu
Om jag fattar det rätt blir det hela roadsport i ett fält med C som största om alla kommer - blir spännande
Det kommer att bli en fullspäckad söndag. Inte någon tid att titta på annan racing. Fem pass på banan under drygt sex timmar, varav en lunchtimme, inte mycket tid för umgänge. Men det är bra, för det kan bli lite långtråkigt när man har två spridda pass under en söndag.
2016 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
Jag ska tälta i helgen men bokade ingen el plats, nu börjar jag ångra mig kunde vart gott att ha med sig en kylväska med lite tilltugg och kanske till och med en liten fläkt om det närmar sig nollan på natten Kan man ändra sig i efterhand så här? Eller kan man hyra in sig på grannens el? Läste någonstans i inbjudan att var och en skulle ha egen jordfelsbrytare? Hur löser man det?
Jag tror att nästa rejs kommer flyta sååå mycket bättre när man har upplevt allt i verkligheten en gång
Josen wrote:Såg på SSK att ni får mera körningen än väntat - nästan så man är lite sugen nu
Om jag fattar det rätt blir det hela roadsport i ett fält med C som största om alla kommer - blir spännande
Klart du skall köra Josen
Jag kommer ner till lördag em. med ett av klubbtälten så förbered yta för det och förhoppningsvis även det tält som Josen kommer med.
Går det att få alla Miator samlade i en del av depån tro? Niklas som är där tidigast får kanske "muta" in lämpligt område.
waern wrote:Jag ska tälta i helgen men bokade ingen el plats, nu börjar jag ångra mig kunde vart gott att ha med sig en kylväska med lite tilltugg och kanske till och med en liten fläkt om det närmar sig nollan på natten Kan man ändra sig i efterhand så här? Eller kan man hyra in sig på grannens el? Läste någonstans i inbjudan att var och en skulle ha egen jordfelsbrytare? Hur löser man det?
Jag tror att nästa rejs kommer flyta sååå mycket bättre när man har upplevt allt i verkligheten en gång
Nä, de kanske har en uppfattning om vart de vill ha olika klasser uppställda, men sen är det ju bara att knö upp tältet bakom bilen (3x7m räcker ju för allt).
Hörnet asfalten och grusvägen till tunneln är en bra plats (inget grus på däcken efter parc fermé). Egenterligen längs hela asfaltssträckan men man vill ju inte hamna för långt från mekanikerkullen.
Har för mig att jag läste för ganska länge sedan att det var någon MX-5 Cup tävling där det var krav att passagerarstolen skulle sitta kvar i bilen. Visst finns inte detta kravet på Kinnekulle nu till helgen?
Tänkte ge mig på lite mini-lättning inför tävlingen.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.