Men när det blev kontakt er två emellan så hade du väl kunnat (rent teoretiskt) använt mer asfalt till vänster (men då tappar du ju moment för eventuell passering längre fram)? Men om det var en sladdretur som fick Fieron att skutta till vänster så är det ju svårt att skylla just det på nån.Josen wrote:Vad som blir ännu tydligare med denna regeln är att det är helt förkastligt av ex Fredrik i sin Pontiac Fireo (KM) att ligga och stänga varv efter varv - upphunnen bil skall ge möjligheter för bakomvarande att får köra om, helt klart som jag ser det. Kommer någon bakomvarande som man vet är snabbare finns väl ingen anledning att blocka ?
Vad vill jag säga med det då, jo att man ska vara där och se det med egna ögon, helst i rätt vinkel från bankanten, det är jättesvårt att vara opartisk bakom ratten eller ens från en videokameralins (som ju oftast bara ser framåt).
Visst kan det vara befogat att köra lite defensivt de sista varven (man kan ju vara olika mycket snäll), men från första varvet känns ju inte "konstruktivt".