I morgon, fredag (26/6), är det licenskurs på Sviesta. Jag har anmält mig och kommer gå den kursen. Är det något speciellt att tänka på? Jag har inte riktigt kedjan klar för mig hur licensansökan går till. Tänkte om nån vänlig själ kunde förklara för mig?
Några konkreta frågor:
* Jag har förstått att jag ska ha med mig en lapp som de ska fylla i som jag sen ska skicka till klubben för att komplettera ansökan. Sen då? Ska jag bara vänta på att licensen dimper ner i brevlådan och betala?
* Om jag går denna kurs nu, kan jag tillgodose mig den nästa år också då jag ev. tänkt köra cupen? Är då bara att förnya licensen?
* Viktigast av allt; ska jag köra med eller utan hardtop i 30 graders värme?? Klart man är rejsig och kör med hardtop?? *svett*
Licens
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: Licens
Lappen fick vi att fylla i där nere i våras när vi gick kursen. (Behövde alltså inte ta med någon.)mickeh wrote:I morgon, fredag (26/6), är det licenskurs på Sviesta. Jag har anmält mig och kommer gå den kursen. Är det något speciellt att tänka på? Jag har inte riktigt kedjan klar för mig hur licensansökan går till. Tänkte om nån vänlig själ kunde förklara för mig?
Några konkreta frågor:
* Jag har förstått att jag ska ha med mig en lapp som de ska fylla i som jag sen ska skicka till klubben för att komplettera ansökan. Sen då? Ska jag bara vänta på att licensen dimper ner i brevlådan och betala?
* Om jag går denna kurs nu, kan jag tillgodose mig den nästa år också då jag ev. tänkt köra cupen? Är då bara att förnya licensen?
* Viktigast av allt; ska jag köra med eller utan hardtop i 30 graders värme?? Klart man är rejsig och kör med hardtop?? *svett*
När den är inskickad till klubben tar det lite tid sen kommer licensen OM du betalat. . . . . .
Ja, du har din licens så länge du förnyar den varje år.
Viktigaste frågan:
HT eller ej??? Vet inte - förekommer båda delarna vad jag vet.
(Själv körde jag med Svenssonbil )
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: Licens
Efter avklarad licenskurs får du en blankett. Denna skickar du till MX-5 Racing Club. Vi skickar sedan in den till SBF. De kommer när de processat den skicka ett inbetalningskort till dig. När du betalt så får du kortet.
Mer info om vart du skickar blanketten hittar du här:
http://www.mx5racingclub.se/index.php?p ... acing-club
/Andreas K
Mer info om vart du skickar blanketten hittar du här:
http://www.mx5racingclub.se/index.php?p ... acing-club
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.