En av årets första träningar.

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

Hoppas dom inte luras:)

Nu åker jag, såg det för en timme sedan.

Hoppas Mattafaran inte rasar ihop nu :?
Attachments
Chocolate-Easter-Bunnies-Part-Eaten-Comic-1md.gif
Chocolate-Easter-Bunnies-Part-Eaten-Comic-1md.gif (12.55 KiB) Viewed 3531 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: En av årets första träningar.

Post by TPR »

Andreas, nu var du ännu svårare att tolka än normalt...
Vart åkte du och vad var det du såg för en timme sedan? :think2:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

Va F..n.

HAHAHAHAhAhA, var så upptagen av bilden som jag skrattade högt åt, så jag glömde länken!!!!

http://www.falkenbergsmotorklubb.nu/
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

EDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TPR DU HAR JU KÖPT BIL!!!!!!!!

GRATTIS!:)

...snälla säg ja...kinnekulle?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: En av årets första träningar.

Post by Josen »

Snyggt kört på Falkeberg Andreas - kul att det var så många bilar och körde :up:
Grattis till bil Thomas - nu ser vi fram emot 2013 då du förmodligen kör premiär racet :lol:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

Liten träningsrapport.

Regnade till o från, Mc och bil träning.
som tur är... var det 3 formel bilar på plats, avkörningar och lika mycket ut o in i depån under deras pass som dom var ute på banan.
Har svårt för denna biltyp, tar bara upp plats skit tråkigt att titta på.
Tur att alla inte är av min uppfattning = hej då F1:)
Det som är bra med Falkenbergs upplägg är att KLASSEN man kör i är den som drabbas vid rödflagg.
Klockan rullar bara.

Mc åkarna hade inte vidare kul i regnet, men dom gav inte upp iaf.

Precis som varje första körning för säsongen så känner jag att det går superfort...
Klockan visar sanningen.
Kör 1,1 tider, 4.5 grader varmt, våt bana.

Ska inte kasta sten på glaset här, "standard" bilarna snurrade och krånglade dom med.
Fick nästan en tår i ögat när en Mr2 gick ihop med en Pantera:((((.
Båda bilarna klarade sig bra, men ändå.

Mycket bilar på banan, en Gt3 race bil var enormt snabb oavsett regnet eller inte.
Några halv torra varv blev det.
Träffade två Miataklubbs herrar: Mr Blå & Röd!
Alltid glada och trevliga.
När vi stod och språkade i depån före första stinten.
Rullade det upp en helt ny Jtcc Seat bredvid Mattafaran.

En utmaning 8)

Skulle tippa en prislapp runt 350 - 400´för en sådan Seat skapelse, öhlinare, fritt insprut helbur + mer.
Min 12 åriga Mattafara gjorde jobbet med bravur.

Miata som racebil är SANSLÖST prisvärd, effektivitet och pris är suveränt på våra leksaker.
En BMW fd Stcc bil med nybyggd Köhler 120´motor.
Körde jag också om.

Ja ja, jag vet -dom körde in motorn, ny förare, mappnings körning osv.
Känns ändå skönt med omkörningar av dyrgripar räsers, när man själv sitter i en frisör bil.

Synd att jag inte hade kameran monterad, 5 avsnurrningar direkt framför Mattafaran.
Och tre egna släpp i högfartarn på baksidan, en av dom var lite läbbig.

Volvo VOC bilarna verkar ha bra fart i vätan, när det blev torrare tog jag tillbaka det, men i regnet var jag chanslös.
Kan ju inte ha med rattaren att göra...:) :mrgreen:

Mattafaran är lynnig i bak nu igen, kom inte på att jag ändrat dämparna inför vintern...klantigt, skulle naturligtvis återgått till -09 settings.

Nåväl, underbart att få ösa lite igen!
Det är sanslöst roligt att köra racebil!

Hade igen kamera, så inga bilder.

0,555 som snabbaste tid.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: En av årets första träningar.

Post by TPR »

gokarting.nu wrote:EDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TPR DU HAR JU KÖPT BIL!!!!!!!!

GRATTIS!:)

...snälla säg ja...kinnekulle?
Tackar!
Ja, Kinnekulle har jag nog tänkt att köra.
Någongång... :wink:

Planen är just nu att bilen ska vara klar till semestern men den kan naturligtvis revideras när jag får leveranstid på alla delar samt om jag hittar något intressant evenemang.
Ska visst vara instruktör på kullen i juni så då vore det ju bra att ha en bil... :think2:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: En av årets första träningar.

Post by TPR »

Josen wrote:Grattis till bil Thomas - nu ser vi fram emot 2013 då du förmodligen kör premiär racet :lol:
Jajaja, kasta inte sten i glashus nu... :wink:
Blir det några race för DIG i Roadsport i år?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: En av årets första träningar.

Post by Josen »

Jajaja, kasta inte sten i glashus nu... :wink:
Blir det några race för DIG i Roadsport i år?
Å jo jag kan nog kasta detta året i alla fall, återhämtning efter cellgiftsronden och bilbyggandet tar sin tid, vad kan ta tid med en Miata ? :) Blir säkert något race i år och om det flyter på kanske t.o.m ett på Brands Hatch i höst :banana: Sug på den du :twisted:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: En av årets första träningar.

Post by TPR »

Gott!
Josen wrote:vad kan ta tid med en Miata ? :)
Välja chassikomponenter och fjäderkonstanter, man vill ju inte göra som alla andra och det känns som något är fel med att köra med jättekrängare fram och nästan ingen bak. :think2:
Men jag har någon som håller på att räkna på detta... :bananabehind:

Så det löser sig nog, att välja stol däremot är svårare. :bang2:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: En av årets första träningar.

Post by Fredrik Henriksson »

TPR wrote:
Så det löser sig nog, att välja stol däremot är svårare. :bang2:
Att gjuta egen stol på golvet med skum och plastsäck går säkert att få igenom, det har gjorts förr i Miata... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: En av årets första träningar.

Post by TPR »

Njaa, nog inte min grej.
Ska nog åka till brorsan garage och mäta lite på de miatorna.
Får se om jag blir klokare. :roll:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: En av årets första träningar.

Post by Josen »

Välja chassikomponenter och fjäderkonstanter, man vill ju inte göra som alla andra och det känns som något är fel med att köra med jättekrängare fram och nästan ingen bak. :think2:
Kul om du får fram något annat som fungerar - har också funderat på detta med varför grov krängare fram och ingen eller liten bak verkar fungera bäst. Det var samma när vi körde BMW 318is i fyndbörsen som var snabb. Öppen diff grov krängare fram och ingen bak. Kanske annan fjäder setup kan fungera men tror inte på grövre krängare bak.

Njaa, nog inte min grej.
Ska nog åka till brorsan garage och mäta lite på de miatorna.
Momo T-frame och Josen special fäste kanske fungerar i en NB också, tror Henrik har det i sin bil eller han kanske har bytt ? Men rör-rams stolar är nog inte det säkraste man kan ha :shock:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: En av årets första träningar.

Post by Fredrik Henriksson »

Jag har grövre krängare där bak och ska beställa det till den röda också. Det finns nog många sätt att ta sig i mål på... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

TPR.

Nu är det dags, bild nr :1
viewforum.php?f=6

Vill se:)
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: En av årets första träningar.

Post by Niklas Falk »

TPR wrote:Njaa, nog inte min grej.
Ska nog åka till brorsan garage och mäta lite på de miatorna.
Får se om jag blir klokare. :roll:
Jag måste skruva tillbaka min till tävlingsskick i veckan, då kan du få provsitta den lösningen (om du ska lite söderut). Alternativt står den på GBG Motorshow om tre veckor (men då är det lite sent).
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

Vill tillägga en sak till min första banåka upplevelse 2010.

Lite off topic varning på detta, men när man har dragbils funderingar kanske mina intryck kan ....FOLK GE F::N I!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

2008 & 2009 hade jag en Mazda 6 2.0a automat som dragbil. Till min nuvarande 1,8 NB miata.
En 2006a.
Lastade underbart mycket och snygg å se på osv.

Som dragbil när jag hade min hade 1.6 miata på släp, använde jag en Bmw 328 -97a kombi, automat.
1,6 miatan var mer glassbil än race bil, så vikten borde ung varit dom samma på ekipagen som krokades på.


Visst tänker ni, vilken idiot! Jämföra en 2,0a med en 6a som har 2,8 liters motor, bilarna går inte att jämföra. Kanske har ni rätt.
Bmw 192 hk 6a 285 nm.
Mazda 146 hk 4a 187 nm.(har jag för mig...)

Bmw´n tappade aldrig hastighet, på med cruise control ,kuggade ner en växel uppför hallandsåsen, på toppen hade jag samma hastighet som i botten innan klättringen.
Bmw drog mellan 1,1 -1,4 beroende på hur bråttom det var...fniss...
Visst den varvade rätt bra på hallandsås toppen, men tapper och stark.
Till dom flesta banor växlade Bmw nästan aldrig ner, när vi låg å mös på vägarna med stereon pumpande.



Nu ska jag svära i kyrkan lite mina Mazda vänner...

Såg att mazda 6 vunnit någon dragbiltävling i zoom zoom tidningen...

Visst min Mazda 6 vann över vissa dragbils OPLAR HAHAHAHAHA.....(läs Josens...omega...) uppför Hallansåsen, vilken bedrift...hi hi!
Kanske tom någon FÅÅÅÅRD!!! _(...läs Henricksson..haha:)... )
Men, cruise controlen stängde av halvägs uppför i denna backe som skiljer agnarna från vetet i dragbils världen.
Mazdan växlade ner och hade maxvarv på 2an, 3,8 liter milen drog den på toppen i 55-60 km/h!
((Josen hade ...lägre hastighet..om möjligt..))
Mzdan drog aldrig UNDER 1,4 oavsett vilken bana jag åkte till.
Var det bråttom, 1,6- 1,7 liter milen.

Båda dragbilarna ovan var bensinare.

Ot nr 2.
Den personliga delen:
När Mattafarans ägare har det tungt i livet, unnar han sig saker som han inte har råd med.
I januari hade det varit FÖR tungt, FÖR länge...
Inga stålar heller.
Ny dragbil löser allt :? ......
Bmw´n var ju trevlig :roll: .


Back to Ot 1:
Har inte besökt Hallansåsen med min nya dragbil, men har kört fram å tillbaka till Falkenbergbanan.

Ungefär samma hastighet som jag brukar köra.
NOLL KOMMA FU..ING 82!!!!!!
UNDERBART!:)

Jag är numera såld.
När min älskade far köpte sin första diesel bil, var jag snabb att dissa den.
Gubb räser blev ordet.
Å vad jag skulle få äta upp det.
2010 blev året då jag fick tugga i mig det uttalandet.

Bilen växlar upp en gång, färdigt.
Visst dieselskatt, men hellre det än tanka två ggr fram & tillbaka till Knutstorp.
Och en växellåda som är oavbrutet växlande i 25 mil ledsnar man på rätt snabbt.(Mazdan)

När jag köpte min Mazda 6an var tanken downsizing.
I motor, pris, andrahands pengar(inte %), miljöpåverkan, o dyligt.
Tanken god.
Resultatet: Frustration.

Bmw är en värdelös bil att lasta i, brukar kalla den: En sedan med stor baklucka.

Nu har jag äntligen en sexa igen.
Har räknat lite, på mina mil med bla kärra, spars en hel del soppa pengar min nya leksak.
Diesel som dragbil är superskönt.
Och den skäms inte för sig i effekt heller.

Mina vänner hoppas min historia inte tråkat ut er fullständigt.

En internet bild som gåva.
För detta vackra ögonblick.
Klicka för full bild.
Attachments
Mattafaran.möter.sin.vägledare.jpg
Mattafaran.möter.sin.vägledare.jpg (23.96 KiB) Viewed 3359 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: En av årets första träningar.

Post by ephas »

Fredrik Henriksson wrote:Jag har grövre krängare där bak och ska beställa det till den röda också. Det finns nog många sätt att ta sig i mål på... :)
För oss som kör öppen diff är det typsikt jobbigt att ha grov krängare bak.
Jag körde utan någon alls under hela 2009 kändes det som.
Så fort jag krokade på krängaren igen började det ryka om innerhjulet oavsett hur man bar sig åt :)

När jag blir stor och den vackra dagen kommer att jag också kan köra bromsad diff, ska jag också kroka på någon deluxekrängare bak :)
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: En av årets första träningar.

Post by Fredrik Henriksson »

ephas wrote:
Fredrik Henriksson wrote:Jag har grövre krängare där bak och ska beställa det till den röda också. Det finns nog många sätt att ta sig i mål på... :)
För oss som kör öppen diff är det typsikt jobbigt att ha grov krängare bak.
Jag körde utan någon alls under hela 2009 kändes det som.
Så fort jag krokade på krängaren igen började det ryka om innerhjulet oavsett hur man bar sig åt :)

När jag blir stor och den vackra dagen kommer att jag också kan köra bromsad diff, ska jag också kroka på någon deluxekrängare bak :)
Kolla om du kan hitta någon billig 1.6 bakaxel(torsen 1.8 är dyra). Ju färre mil på 1.6.ans Viscodiff ju bättre då det är en lamelldiff som blir sämre med tiden. Även om du hittar en som gått långt så finns det förhoppnings vis lite ldiff kvar. Om inte så får du en bättre utväxling (4.3 istället för 1.8:ans 4.1) och en lättare klump... :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
ephas
Posts: 425
Joined: Fri 11 Dec 2009, 02:43

Re: En av årets första träningar.

Post by ephas »

Fredrik Henriksson wrote:
ephas wrote:
Fredrik Henriksson wrote:Jag har grövre krängare där bak och ska beställa det till den röda också. Det finns nog många sätt att ta sig i mål på... :)
För oss som kör öppen diff är det typsikt jobbigt att ha grov krängare bak.
Jag körde utan någon alls under hela 2009 kändes det som.
Så fort jag krokade på krängaren igen började det ryka om innerhjulet oavsett hur man bar sig åt :)

När jag blir stor och den vackra dagen kommer att jag också kan köra bromsad diff, ska jag också kroka på någon deluxekrängare bak :)
Kolla om du kan hitta någon billig 1.6 bakaxel(torsen 1.8 är dyra). Ju färre mil på 1.6.ans Viscodiff ju bättre då det är en lamelldiff som blir sämre med tiden. Även om du hittar en som gått långt så finns det förhoppnings vis lite ldiff kvar. Om inte så får du en bättre utväxling (4.3 istället för 1.8:ans 4.1) och en lättare klump... :)
Lite konkreta frågor då: :)
1. Vad är bättre; Lamell eller Torsen?
2. Varför?
3. Är Lamelldiff och Viscodiff samma sak fast med två olika namn?
4. Hur är skillnaden (väldigt kort beskrivet) i dess sätt att arbeta? (bromsa h/v)
5. Har alla 1,6NA resp 1,6NB Lamelldiff?

Tack Fredrik :)

MVH //R
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)


"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: En av årets första träningar.

Post by Fredrik Henriksson »

Varför uppfinna hjulet 2ggr. :) Läs det 4:e inlägget som är skrivet av Peter Sandström...

http://www.miataklubben.se/vbulletin/ar ... 23639.html

* Sämre diff(bättre än ingen)
* Lättare
* Bättre utväxling
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: En av årets första träningar.

Post by TPR »

gokarting.nu wrote:TPR.

Nu är det dags, bild nr :1
viewforum.php?f=6

Vill se:)
Sorry för ännu mer OT:

Det kommer en tråd så fort jag får tummen ur och tar en bild.
Men det bör hända snart för jag tänkte börja plocka ner bilen denna veckan. :banana:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: En av årets första träningar.

Post by TPR »

Niklas Falk wrote:Jag måste skruva tillbaka min till tävlingsskick i veckan, då kan du få provsitta den lösningen (om du ska lite söderut). Alternativt står den på GBG Motorshow om tre veckor (men då är det lite sent).
Det låter som en bra idé.
Har försökt hitta mått på OMP ARS men inte hittat något bra.
Tänkte mest för att jämföra med potentiella stolar med tanke på att du har fått in din med lite massage...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: En av årets första träningar.

Post by gokarting.nu »

Citat:
Har försökt hitta mått på OMP ARS men inte hittat något bra.


HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TPR, DIN SKÄMTARE DÄR!

SKA DU KÖPA EN STOL SOM HETER: ARS!!!!! :banana: :applause:
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: En av årets första träningar.

Post by TPR »

gokarting.nu wrote:HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TPR, DIN SKÄMTARE DÄR!

SKA DU KÖPA EN STOL SOM HETER: ARS!!!!! :banana: :applause:
Nej, men kolla med Niklas, han har redan en! :D
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Post Reply