Hejhej.
Christian här, ny medlem. Några såg mig säkert på Kinnekulle i en vit, svartstripad 323F Dohc -90. Ja, det finns de som inte rostat upp, eller körts sönder av 18-åringar
Tog Sbf-licens i Linköping i juni tillsammans med min sambo, som förhoppningsvis kommer att följa med och köra någon eller några gånger nästa år. Det var minst en kille från mx5rc också, med med en svart Eunos Roadster, Japan-import. Trevligt kille.
Vi bor på västkusten, 13 mil norr om Göteborg, närmaste bana är därför Rudskogen, därefter Kinnekulle.
Är ny på bankörning, även om intresset alltid funnits. Endast kört på bana 2ggr, (Sviestad och Kinnekulle).
Bilen är kommer att vara relativt standard, inget stort kommer att göras på den. Möjligtvis någon form av inredningsrensning, byte av skivor och belägg, samt de H&R-fjädrar som nu sitter på, och ev bättre däck till 2010.
Motorn känner ni till, BP:n på 131hk.
Fokus kommer ligga på att lära sig spårval, att hantera bilen rätt och ha kul.
Filmade lite på Kinnekulle, här är länken http://www.vimeo.com/5871903
Ses nästa år
Mvh Christian
Hejhej
- CG Leijonhufvud
Re: Hejhej
Hjärtligt välkommen!
vi håller just på att forma bankalender för 2010, och jag lovar det blir många tillfällen att träffas nästa år!
vi håller just på att forma bankalender för 2010, och jag lovar det blir många tillfällen att träffas nästa år!
CG Leijonhufvud
Du tror det ja.... Vänta du bara. Snart är du fast i träsket du med, precis som alla vi andra.Pingen wrote:Bilen är kommer att vara relativt standard, inget stort kommer att göras på den.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
Ja man tror så mycket när man nyligen skaffat en Miata . . . .sen sätter djävulen klorna i enSleipner wrote:Du tror det ja.... Vänta du bara. Snart är du fast i träsket du med, precis som alla vi andra.Pingen wrote:Bilen är kommer att vara relativt standard, inget stort kommer att göras på den.
Good Luck - öppna plånboken och ha kul !
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)