Page 1 of 1
OT: To add speed, add lightness gäller inte alltid
Posted: Mon 28 Sep 2009, 20:49
by Andreas E
Colin Chapmans motto "To add speed, add lightness" gäller inte alla fordon. Efter att jobbat i smyg några månader blev kontraktet för fordonsprojektet offentligt på jobbet. Vad sägs om drygt 28500 hk, en marchfart på 380 km/h (vi ska testa upp till 420 km/h) och en vikt på 1000 ton med full last (Veyron känns lite mesig tycker jag...).
Att tågskrället kommer ta ett antal minuter att komma upp i 380 km/h och flera kilometer att stanna tycker jag är mindre intressant - det kommer trots allt ta kurvorna som på räls
Om en sportbil fungerar som en penisförlängare vad är då detta
:
http://www.zefiro.bombardier.com/en/por ... ro380.html
/Andreas K
Re: OT: To add speed, add lightness gäller inte alltid
Posted: Mon 28 Sep 2009, 21:15
by Fredrik Henriksson
Pläpklubbens fiende No.1 !!!!!!
Re: OT: To add speed, add lightness gäller inte alltid
Posted: Tue 29 Sep 2009, 12:31
by Torkel k
Mycket imponerande prestanda, men kanske ändå lite hämmat när det gäller att plocka upp brudar, eller?
Fast det är klart, men Miatan blir det mest Nancyboys man attraherar ändå, så det kan väl kvitta.
Re: OT: To add speed, add lightness gäller inte alltid
Posted: Tue 29 Sep 2009, 21:54
by Crazy Ivan
Andreas K wrote:
Att tågskrället kommer ta ett antal minuter att komma upp i 380 km/h och flera kilometer att stanna tycker jag är mindre intressant - det kommer trots allt ta kurvorna
som på räls
/Andreas K
Hur skall ett TÅG annars ta kurvor??? Eller nåt annat överhuvudtaget??
Alltid idealSPÅR eller??
Medtävlarna antingen bakom eller framför? ALDRIG bredvid!!
Oh gosh - what a boring life. . . . .
Re: OT: To add speed, add lightness gäller inte alltid
Posted: Thu 08 Oct 2009, 07:09
by CG Leijonhufvud
Tyvärr Andreas, spelar ingen roll hur häftiga tågen är om det inte finns folk som kan se till att de
kommer fram i tid, men en bra exportprodukt kan det nog bli,
SJ
(en luttrad SJ-pendlare..)
Re: OT: To add speed, add lightness gäller inte alltid
Posted: Sun 20 Dec 2009, 05:48
by Krullert
Jasså regina 250 räcker inte helt plötsligt
Re: OT: To add speed, add lightness gäller inte alltid
Posted: Tue 22 Dec 2009, 18:12
by CG Leijonhufvud
modern tåg i all ära, men glömmer aldrig en em i juni för några år sedan, strul med tågen på centralen i Stockholm, 1000 pers som svor över att inget tåg gick, hörde plötsligt ett visslande från norr, sedan ett muller och helt plötsligt kom ett ånglok med vagnar och allt och blåste förbi perrongerna. Mäktigt att se 1000 personer samtidigt virda på skallen och säga åhhhh.
När moder teknik inte funkar verkar gammal beprövad (analog) teknik hålla