Blivande räcer kanske...
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/09 ... /index.xml
Mazda Superlight
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Mazda Superlight
Det gjordes ju en Monopostoversion till nån salong för ett tag sen.
Värst vad aktern såg "NA" ut på den teckningen.
Under 800kg kanske?
Värst vad aktern såg "NA" ut på den teckningen.
Under 800kg kanske?
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
Re: Mazda Superlight
Ja, visst är den snygg ??Niklas Falk wrote:
Värst vad aktern såg "NA" ut på den teckningen.
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Mazda Superlight
Tycker jag!! In fact, svårt att hitta nån ny bil som jag hellre skulle vilja ha om man ser till vad som är värt att lägga sina surt förvärvade slantar på. Bara hoppas den blir verklighet!Crazy Ivan wrote:Ja, visst är den snygg ??Niklas Falk wrote:
Värst vad aktern såg "NA" ut på den teckningen.
Länge haft funderingar på att köpa ett Porsche 550 spyder-kit. Innan miataracingen tog över var denna bil en stor del av mina bilfantasier, en tredjedel av favoritlistan är länkar kring den bilen i min gamla dator! Men nu när jag ser NC:n som speedster funderar jag allvarligt på att bygga nåt liknande när NC:n hamnar på vettiga pengar.
Edit: Ingen som vill låna ut sin NC för avgjutning?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Måns Wilke
- Posts: 413
- Joined: Wed 28 May 2008, 19:59
- Location: 1 mil från Knutan...
Re: Mazda Superlight
Visst finns de det, Fredrik
(men det kostar en hardtop )
(men det kostar en hardtop )
AEM CAI, I.L 4-1 Header, Larini avgas, RX8 krängare, Eibachfjädrar, 7x16" Ultraleggera, R888 215/50 R16, Sparco Corsa, Sparco P353
1.11.7 på Knutstorp
1.11.7 på Knutstorp
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Mazda Superlight
Kan bara erbjuda NA/NB-topp ju, men vill du ha en sån så är risken stor att det byggs NC-kitcar i vinter!Måns Wilke wrote:Visst finns de det, Fredrik
(men det kostar en hardtop )
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5