Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
- CG Leijonhufvud
- Posts: 1197
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Laxne
Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Som brukligt i slutet av året kommer kamraterna i styrelsen att ha en planeringsdag, då kommer vi att summera året som gott samt genom några ölflaskor och titta i kristallkulan för 2011
skämt å sido
Vi kommer att:
• se över vision, verksamhetsidé
• måluppföljning 2010 samt sätt nya mål för 2011
• gå igenom enkäten
• se över bef. rutiner
• planera/spika träffar
• CUP- tävlingar
• "reglemete/klassindelning CUP
• se över hemsidan
• mm
Vi vill förstås att du som medlem är lite aktiv och hjälper oss med tips och förslag på förbättringar, använd denna tråd till detta!
Vi kommer att vara nåbara via forumet från 10:00, så m a o vi kan ha en löpande dialog hela dagen med dig!
skämt å sido
Vi kommer att:
• se över vision, verksamhetsidé
• måluppföljning 2010 samt sätt nya mål för 2011
• gå igenom enkäten
• se över bef. rutiner
• planera/spika träffar
• CUP- tävlingar
• "reglemete/klassindelning CUP
• se över hemsidan
• mm
Vi vill förstås att du som medlem är lite aktiv och hjälper oss med tips och förslag på förbättringar, använd denna tråd till detta!
Vi kommer att vara nåbara via forumet från 10:00, så m a o vi kan ha en löpande dialog hela dagen med dig!
CG Leijonhufvud
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Hello!
Förslag på några frågor till att ventilera. Även om jag själv inte har tiden just nu kan man ju alltid släppa några tankar man har...
* Hur bra blev det nya sättet att räkna poäng? Ska man kunna vinna 4 av 6 deltävlingar och göra bra resultat på övriga 2 deltävlingar och ändå inte vinna Cupen? Jag var med och godkände poängberäkningssystemet på årsmötet men ångrar i efterhand att jag räckte upp ja-röstande hand. Anders Manley sa på årsmötet när vi diskuterade detta att "det är svårt att vinna" och att det borde premieras mer. Anders Har varit med förr inom racing och man borde lyssna på erfarenhet. Jag är numera av åsikten att topplaceringarna skall ge lite mer poäng. Vad tycker ni?
* Det känns som det börjar röra på sig i SPVM. Hur kan MX-5 vara med och hjälpa/stötta och lyfta hela serien?
* Samarbetet mellan Miataklubben och rejsklubben känns fortfarande som om det är mer ord än verklighet. Vad händer? Dom pratar ju t.o.m om egna banaktiviteter när det borde vara givet att ta hjälp från MRC...
Förslag på några frågor till att ventilera. Även om jag själv inte har tiden just nu kan man ju alltid släppa några tankar man har...
* Hur bra blev det nya sättet att räkna poäng? Ska man kunna vinna 4 av 6 deltävlingar och göra bra resultat på övriga 2 deltävlingar och ändå inte vinna Cupen? Jag var med och godkände poängberäkningssystemet på årsmötet men ångrar i efterhand att jag räckte upp ja-röstande hand. Anders Manley sa på årsmötet när vi diskuterade detta att "det är svårt att vinna" och att det borde premieras mer. Anders Har varit med förr inom racing och man borde lyssna på erfarenhet. Jag är numera av åsikten att topplaceringarna skall ge lite mer poäng. Vad tycker ni?
* Det känns som det börjar röra på sig i SPVM. Hur kan MX-5 vara med och hjälpa/stötta och lyfta hela serien?
* Samarbetet mellan Miataklubben och rejsklubben känns fortfarande som om det är mer ord än verklighet. Vad händer? Dom pratar ju t.o.m om egna banaktiviteter när det borde vara givet att ta hjälp från MRC...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per-Arne Andersson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 28
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 17:44
- Location: Falkenberg
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Fredrik, jag antar att du tänker på att vi preliminärt hade hyrt Falkenbergsbanan dan innan Miataklubbens årsmöte. Tanken var, precis som du skriver, att en förfrågan skulle gå till Racingklubben om ett samarrangemang. Nu blir det inte så, då Miataklubbens styrelse inte ville satsa på detta vid ett årsmöte, utan vill ha det som ett fristående arrangemang vid ett annat tillfälle.
Pelle Blå Falkenberg
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Har inte varit engagerad i cupen under året, och kan inte lämna några förslag/tankar åt det.
Dock så hade det varit kul om det var fler aktiviteter åt landets västra delar. Har iofs KInnekulle här, men det lär ju finnas några flygfält och liknande även väster om Eksjö.
Vad kostar Rudskogen att hyra? Förmodligen svindyrt, men det ligger bara 2.5h från Göteborg.
Dock så hade det varit kul om det var fler aktiviteter åt landets västra delar. Har iofs KInnekulle här, men det lär ju finnas några flygfält och liknande även väster om Eksjö.
Vad kostar Rudskogen att hyra? Förmodligen svindyrt, men det ligger bara 2.5h från Göteborg.
Christian Olsson
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Det förekom ju diskussioner mellan individer med förgreningar i bägge organisationerna (dvs du och jag) så helt döfött är det ju inte. Allt beror ju på hur mycket energi man kan få individer att "investera" (ur engagemangskapitalet som är ändligt).Per-Arne Andersson wrote:Fredrik, jag antar att du tänker på att vi preliminärt hade hyrt Falkenbergsbanan dan innan Miataklubbens årsmöte. Tanken var, precis som du skriver, att en förfrågan skulle gå till Racingklubben om ett samarrangemang. Nu blir det inte så, då Miataklubbens styrelse inte ville satsa på detta vid ett årsmöte, utan vill ha det som ett fristående arrangemang vid ett annat tillfälle.
Men det är inte jätteenkelt att sy ihop saker som är perfekt, speciellt eftersom det är en ganska annorlunda situation nu än för 5 och definitivt 10 år sen (om vi backar hela vägen till Miataklubbens enkla årsmöten på Kinnekulle).
Allt blir dyrare och mer specialiserat allteftersom tiden går (speciellt om det blir lite populärt) och då blir det svårare att göra saker på ett otvunget sätt (maximera nyttan per satsad krona dyker upp som motiv etc).
Det hade varit skoj att se hur förarutvecklingskurs på Falkenberg (dagtid och pröjsa för instruktörer och rubbet) hade tagit emot. Jag gissar bättre än 3h råträning (under SBFparaply som jag brukar driva). Men jag vet inte vad förarutvecklingen kostar och om man kan köra det med egna bilar.
3h träning kostar ca 20kkr med räddningsbil nästa år, som jämförelse
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Jo det var en av orsakerna kring mina funderingar, men det har även diskuterats banarr innan årsmötesplanerna. Kanske är man rädd för (utan fog i mina ögon med det vet ju inte folk) att köra med rejsputtar i rejsklubben och vill hellre prova på bana i en social miljö där man är mer bekväm dvs ihop med cruisers och glassätare(positivt menat) i miataklubben?Per-Arne Andersson wrote:Fredrik, jag antar att du tänker på att vi preliminärt hade hyrt Falkenbergsbanan dan innan Miataklubbens årsmöte. Tanken var, precis som du skriver, att en förfrågan skulle gå till Racingklubben om ett samarrangemang. Nu blir det inte så, då Miataklubbens styrelse inte ville satsa på detta vid ett årsmöte, utan vill ha det som ett fristående arrangemang vid ett annat tillfälle.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- CG Leijonhufvud
- Posts: 1197
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Laxne
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Pelle! Jag har i alla fall reserverat årsmöteshelgen 13-15maj OM det nu skulle komma en förfrågan från Miataklubben! bollen ligger hos MCS, vill de ha hjälp med banarrangemang skall vi naturligtvis försöka ställa upp så långt det är möjligt, då förstås med assistans av några från MCS.
Eftersom vi vill sätta kalendern så snart som möjligt vore det bra att veta lite vad MCS har för tankar, har även mailat Daniel Pero om detta tillsammans med en allmän fråga om gemensamma arrangemang ( ex. mötas upp på en banträff och idka social kontakt, tillsammans med lite "prova på")
Eftersom vi vill sätta kalendern så snart som möjligt vore det bra att veta lite vad MCS har för tankar, har även mailat Daniel Pero om detta tillsammans med en allmän fråga om gemensamma arrangemang ( ex. mötas upp på en banträff och idka social kontakt, tillsammans med lite "prova på")
CG Leijonhufvud
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Förslag: rekrytera en allsmäktig Moderator till forumet.
Det är lite synd att det ska behövas och jag vill verkligen inte ha jobbet själv, men tyvärr tror jag det skulle vara nyttigt. Också för att vi vuxit mycket och fler personer leder till fler diskussioner av alla de slag. Någon som kan sätta stop för utdragna diskussioner som inte leder någonstans eller som kan rensa bland inlägg som inte håller en rimlig nivå av uppförande och sunt förnuft.
Det är lite synd att det ska behövas och jag vill verkligen inte ha jobbet själv, men tyvärr tror jag det skulle vara nyttigt. Också för att vi vuxit mycket och fler personer leder till fler diskussioner av alla de slag. Någon som kan sätta stop för utdragna diskussioner som inte leder någonstans eller som kan rensa bland inlägg som inte håller en rimlig nivå av uppförande och sunt förnuft.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Hej!
Här kommer styrelsens svar på era frågor:
Det är viktigt att vi även i fortsättningen har högt i tak på diskussionerna och taket ska vara lika högt för alla. Det får inte modereras för hårt. Däremot accepteras inte personangrepp och privata uppgörelser kommer att modereras bort.
Fler frågor?! Ju längre kvällen går desto tommare blir Pers barskåp och svaren roligare.
Här kommer styrelsens svar på era frågor:
Styrelsen: Vi håller med. Lite uträkningar visar att vi hade haft en annan vinnare om vi gått efter FIA standard. Vi sätter frågan i händerna på styrgruppen.* Hur bra blev det nya sättet att räkna poäng? Ska man kunna vinna 4 av 6 deltävlingar och göra bra resultat på övriga 2 deltävlingar och ändå inte vinna Cupen? Jag var med och godkände poängberäkningssystemet på årsmötet men ångrar i efterhand att jag räckte upp ja-röstande hand. Anders Manley sa på årsmötet när vi diskuterade detta att "det är svårt att vinna" och att det borde premieras mer. Anders Har varit med förr inom racing och man borde lyssna på erfarenhet. Jag är numera av åsikten att topplaceringarna skall ge lite mer poäng. Vad tycker ni?
Styrelsen: MX-5 CUP är ju en stor del av att det händer saker i SPVM. Någon från styrgruppen får vara med på SPVM's årsmöte och försöka påverka mer. Har ni idéer om hur vi kan hjälpa till mer så SHOOT!Det känns som det börjar röra på sig i SPVM. Hur kan MX-5 vara med och hjälpa/stötta och lyfta hela serien?
Styrelsen: Vi har en idé om ett vettigt upplägg som vi kommer presentera för Svenska Miata Klubbens styrelse. Vi återkommer. Men kom gärna med förslag och idéer!Samarbetet mellan Miataklubben och rejsklubben känns fortfarande som om det är mer ord än verklighet. Vad händer? Dom pratar ju t.o.m om egna banaktiviteter när det borde vara givet att ta hjälp från MRC...
Styrelsen: Rudskogen kostar norska oljepengar. Skämt åsido, vi är öppna för förslag men vi som är aktiva i styrelsen idag har svårt att arrangera fler träffar. Om någon är intresserad av att arrangera en träff på en bana så har vi en ganska god budget för att utöka kalendern. Tag kontakt med styrelsen om ni är intresserade. Vi stöttar givetvis vid flera arrangemang.Dock så hade det varit kul om det var fler aktiviteter åt landets västra delar. Har iofs KInnekulle här, men det lär ju finnas några flygfält och liknande även väster om Eksjö.
Vad kostar Rudskogen att hyra? Förmodligen svindyrt, men det ligger bara 2.5h från Göteborg.
Styrelsen: Hela styrelsen och styrgruppen för MX-5 CUP kommer ha moderatorrättigheter. Vi kommer även styra upp forumregler.Rekrytera en allsmäktig Moderator till forumet.
Det är viktigt att vi även i fortsättningen har högt i tak på diskussionerna och taket ska vara lika högt för alla. Det får inte modereras för hårt. Däremot accepteras inte personangrepp och privata uppgörelser kommer att modereras bort.
Fler frågor?! Ju längre kvällen går desto tommare blir Pers barskåp och svaren roligare.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Har ni diskuterat spons från Mazda? Pokaler, priser, tält, grill/depåspons och ev subvention av startavgift? Gamla frågor men dom är ju lika aktuella inför en ny säsong...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Spons från Mazda diskuterad och styrgruppen har kontakt. Samma gäller priser.
Tält har vi beslutat att klubben köper in för egna event samt mx-5 cup. Hyffsat stort så vi kan samla ligan för grillkväll och dans.
Subvention börjar handla om mycket pengar när det är så många deltagare. Hittar man sponsor känns det som om det finns bättre saker att lägga pengarna på som ger en mer njutning under racehelgerna. Men den frågan är det framför allt upp till styrgruppen att ta tag i.
/ Per
Tält har vi beslutat att klubben köper in för egna event samt mx-5 cup. Hyffsat stort så vi kan samla ligan för grillkväll och dans.
Subvention börjar handla om mycket pengar när det är så många deltagare. Hittar man sponsor känns det som om det finns bättre saker att lägga pengarna på som ger en mer njutning under racehelgerna. Men den frågan är det framför allt upp till styrgruppen att ta tag i.
/ Per
Re: Styrelsens planeringsdag för 2011 den 20 nov!
Diskuterades fastställda regler för klass 2?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!