Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Forum rules
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
• En film i varje tråd. Undantag gäller filmer från tävlingar/banträffar där samtliga filmer från samma förare får länkas från tråden.
• Trådens rubrik skall beskriva filmen.
• Förarens namn ska anges först i rubriken.
Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Race 1: https://www.youtube.com/watch?v=oy1R8u0EQA8
Race 2: https://www.youtube.com/watch?v=1cFLPpUQ4Iw
Race 2: https://www.youtube.com/watch?v=1cFLPpUQ4Iw
Jimmy Visshed
#97
#97
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Tack för filmer kul fajts
Vad är det du gör med spolar-spaken hela tiden ?
Vad är det du gör med spolar-spaken hela tiden ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Bra film! Det är kul att kolla på din körning.
Din och waerns fight i race 2 såg än mer spännande ut inifrån
Din och waerns fight i race 2 såg än mer spännande ut inifrån
Niklas Holmlöv
- Alexander Mullaart
- Posts: 290
- Joined: Wed 10 Aug 2011, 22:43
- Location: Malmö
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Snabb på banan och snabb på att lägga upp filmer
Mycket imponerad över ditt första varv i race 1 - snyggt, kontrollerat och utan risker plockade du flera platser
Och din och Waern fighter i race 2 var grymma - skolboksexempel på hur vi vill att side by side racing i MX-5 Cup ska se ut Tycker det även är mycket bra reklam för standardklassen då det visar att man kan ha hur kul som helst utan att ha mest preppade bilen
Frågar är bara hur jag ska göra för att nå upp till era nivå
/Andreas E
Mycket imponerad över ditt första varv i race 1 - snyggt, kontrollerat och utan risker plockade du flera platser
Och din och Waern fighter i race 2 var grymma - skolboksexempel på hur vi vill att side by side racing i MX-5 Cup ska se ut Tycker det även är mycket bra reklam för standardklassen då det visar att man kan ha hur kul som helst utan att ha mest preppade bilen
Frågar är bara hur jag ska göra för att nå upp till era nivå
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Standard, utan dörrsida, eller är den i tunn plexiglas ?Andreas E wrote:Tycker det även är mycket bra reklam för standardklassen då det visar att man kan ha hur kul som helst utan att ha mest preppade bilen
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Härlig kamp i rejs 2. Snyggt kört av båda
Johan Hedström, inte ägare till någon MX-5 (just nu iallafall)
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Niklas: Yes det sitter 3mm plast som dörrsida, styrgruppen har gett mig order att peta dit något snyggare till nästa gång så det kommer det bli
Kampen med Waern var jätterolig! Typisk hyrkart-körning
Kampen med Waern var jätterolig! Typisk hyrkart-körning
Jimmy Visshed
#97
#97
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Kul att ha dig med Jimmy. Och snygg växelspaksknopp!!
Hoppas vi ses i karlskoga.
Hoppas vi ses i karlskoga.
Michael Blixt
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 223
- Joined: Thu 21 Jun 2012, 09:42
- Location: Solna
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Hur är det med din burlösning och karross styvhet i jfr med en full bur?
Torbjörn
Torbjörn
Torbjörn Linderson
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Dörrstagen var byggda mycket med styvhet i åtanke. Blev dörrastag ist för riktig helbur endast för att jag tyckte avståndet mellan huvudet och de framåtgående stagen på en fullbur (som får plats under suffletten) blev alldeles för litet.
Jag har inte mätt skillnad i chassistyvhet innan och efter bygget, och heller inte jämfört med en originalbil eller bil med riktig fullbur så jätesvårt att säga vad som är styvare än vad. enligt min egna uppskattning om hur chassit borde röra på sig och hur en bur/båge skulle stoppa detta så hamnar nog mitt bygge nånstans emellan en klen bultad fullbur och en ordentlig svetsad fullbur.
Praktexempel på vad jag skulle kalla en kass bultad fullbur:
Henrik lyckades bra med sin bur IMO, tycker den ser genomtänkt ut:
Min inspirationskälla:
Jag har inte mätt skillnad i chassistyvhet innan och efter bygget, och heller inte jämfört med en originalbil eller bil med riktig fullbur så jätesvårt att säga vad som är styvare än vad. enligt min egna uppskattning om hur chassit borde röra på sig och hur en bur/båge skulle stoppa detta så hamnar nog mitt bygge nånstans emellan en klen bultad fullbur och en ordentlig svetsad fullbur.
Praktexempel på vad jag skulle kalla en kass bultad fullbur:
Henrik lyckades bra med sin bur IMO, tycker den ser genomtänkt ut:
Min inspirationskälla:
Jimmy Visshed
#97
#97
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 223
- Joined: Thu 21 Jun 2012, 09:42
- Location: Solna
Re: Jimmy Visshed MX5 Cup Knutstorp
Tycker att det är coolt at du behållit möjligheten att köra sufflett. Har du koll på om det går att köra sufflett utanpå en finnesbur (det är min bakre del).
//TL
//TL
Torbjörn Linderson
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 223
- Joined: Thu 21 Jun 2012, 09:42
- Location: Solna